@ARTICLE{Torkashvand, author = {Entezari, Ahmad and Torkashvand, Mohammad and Torkashvand, Zahra and }, title = {Students' Satisfaction with the Instructor Role in the Clinical Education: Surgical Technology Students}, volume = {21}, number = {0}, abstract ={مقدمه: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش بالینی، مربی بالینی است. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت از مربی بالینی از دیدگاه دانشجویان رشته اتاق عمل در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد انجام شد. روش‌ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی است و به صورت تمام‌ شماری در بین دانشجویان کارشناسی پیوسته رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی یزد در سال تحصیلی 98-1397 انجام شد. تعداد80 دانشجو پرسشنامه‌ استاندارد شامل سؤالاتی در مورد رضایت از مربی و مشخصات دموگرافیک دانشجویان و مربی به صورت خود ایفا توسط دانشجویان تکمیل شد. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: به طور کلی 31 نفر (43 درصد) از دانشجویان رضایت زیاد، 22 نفر (31 درصد) رضایت متوسط و 19 نفر (26 درصد) رضایت پایینی از مربی خود داشتند. رضایت از مربی زن در تمام حیطه‌ها کم‌تر از مربی مرد بود (میانگین نمره رضایت از مربی مرد 33 و از مربی زن 29 بود) بیش‌ترین نمره رضایت مربوط به آداب و رفتار اجتماعی مربی با دانشجویان و احترام متقابل بود (با میانگین 3/7) و علت اصلی نارضایتی دانشجویان ارزشیابی نامناسب (با میانگین 2/7) بود. نتیجه‌گیری: مربیان بالینی بایستی حساسیت بیش‌تری در نوع ارتباط خود با دانشجو داشته باشند و توجه کنند که ایجاد انگیزه و رغبت در دانشجویان، بخشی از آموزش آن‌ها است. در سطح دانشگاه باید چارچوبی دقیق و حساب شده جهت ارزشیابی دانشجویان تعیین گردد و در دسترس مربیان بالینی قرار گیرد و بر اجرای آن نظارت صورت گیرد. همچنین لازم است مربیانی انتخاب شوند که وقت مناسب برای آموزش دانشجویان داشته باشند. }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5162-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5162-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2021} }