AU - Yamani, Nikoo AU - Mousavi, Mahdieh AU - Haghani, Fariba TI - Need Assessment of the Course “Entrepreneurship and Familiarization with Business” in Isfahan University of Medical Sciences PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJME JN - IJME VO - 16 VI - 0 IP - 0 4099 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3978-fa.html 4100 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3978-fa.pdf SO - IJME 0 AB  - مقدمه: موتور حرکت و رشد اقتصاد یک جامعه، کارآفرینان هستند که جامعه را توسعه می‌بخشند. اولین گام در توسعه کارآفرینی در دانشگاه، برنامه‌ریزی و نیازسنجی آموزش کارآفرینی است، لذا این پژوهش با هدف نیازسنجی درس کارآفرینی و آشنایی با کسب ‌و کار انجام شد. روش‌ها: مطالعه از نوع توصیفی مقطعی وشامل سه بخش بود. بخش اول مرور متون، مطالعه رئوس مطالب آموزشی کارآفرینی در دانشگاه‌ها در زمینه­ی کارآفرینی، بخش دوم مصاحبه با افراد شاخص در این زمینه تهیه فهرستی از نیازهای آموزشی در سه حیطه شناختی، مهارتی و نگرش در قالب یک پرسشنامه و در نهایت بخش سوم انجام تکنیک دلفی و نظر خواهی از متخصصین به منظور تایید نهایی نیازها بود. تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها با استفاده آمار توصیفی انجام شد. نتایج: در بخش اول 49 عنوان آموزشی، در بخش دوم 79 شایستگی و در بخش سوم و انجام تکنیک دلفی 35 نیاز آموزشی در سه حیطه مختلف دانش، مهارت و نگرش( به ترتیب 24، 6 و 5 نیاز)استخراج شد. نتیجه‌گیری: با توجه به استخراج نیاز‌های آموزشی درس کار آفرینی به منظور بالابردن ‌مهارت‌های کارآفرینی ، پیشنهاد می‌گردد برنامه درس کارآفرینی و آشنایی با کسب و کار در دانشگاه علوم پزشکی بر اساس این نتایج تنظیم گردد و بدین وسیله گامی مؤثر در پیشبرد اقتصاد جامعه و توانمندسازی دانش آموختگان برداشته شود. CP - IRAN IN - () Associate Professor, Department of Medical Education, Medical Education Research Center, Isfahan University of Medical Science, Isfahan, Iran. Email: Email: haghani@edc.mui.ac.ir LG - eng PB - IJME PG - 320 PT - Original research article YR - 2016