@ARTICLE{Shakurnia, author = {Shakurnia, Abdolhussein and }, title = {Faculty Attitudes Towards Student Ratings: Do The Student Rating Scores Really Matter?}, volume = {11}, number = {2}, abstract ={چکیده مقدمه: بررسی نظرات اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی می‌تواند موجب شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم ارزشیابی شده و در دستیابی به اهداف ارزشیابی و ارتقای کیفیت مفید واقع گردد. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر نمره ارزشیابی استاد توسط دانشجویان بر نگرش اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 88-1378 انجام گرفته است. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی، تمامی اعضای هیأت‌علمی غیر بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور (تعداد 205 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه نظرسنجی از اساتید درباره ارزشیابی‌های دانشجویی و پرسشنامه ارزشیابی استاد توسط دانشجویان استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آزمون t و ضریب همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شد. نتایج: بین میانگین نظرات گروه اساتید با نمره ارزشیابی پایین نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی (45/0±98/2) و اساتید گروه بالا (38/0±45/3) تفاوت معنادار آماری مشاهده شد (001/0 }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1740-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1740-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2011} }