TY - JOUR JF - IJME JO - Iranian Journal of Medical Education VL - 16 IS - 0 PY - 2016 Y1 - 2016/4/01 TI - Faculty Members’ English Language Educational Needs in the Faculty of Management and Medical Informatics in Isfahan University of Medical Sciences: Faculty Members’ Perspective TT - نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه اساتید N2 - مقدمه: یکی از نیازهای ضروری اساتید در محیط دانشگاه نیازهای آموزشی زبان انگلیسی است. در صورت شناسایی و رفع نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید می‌توان به ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه کمک نمود. این مطالعه باهدف تعیین نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید از دیدگاه اساتید در دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 93-94 انجام شد. روش‌ها: در این پژوهش توصیفی پیمایشی کاربردی، جامعه پژوهش شامل تمامی اساتید سه گروه تخصصی دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(20 نفر) و اساتید گروه‌های غیر تخصصی دانشکده (15نفر) بود که به روش سر شماری کلیه اساتید جامعه وارد پژوهش شدند. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش آمار توصیفی انجام شد. نتایج: مطابق یافته‌های پژوهش به ترتیب مقاله‌نویسی (6/44%)، محاوره علمی در کنفرانس‌ها (3/33%) و ارتقای دانش زبان انگلیسی (4/31%) سه اولویت اول نیازهای اساتید را تشکیل ‌داد. از بین مهارت‌های مورد نیاز محیط کار مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی (4/51%)، مهارت ترجمه از انگلیسی به فارسی (40%) و مهارت شنیدن به زبان انگلیسی (1/37%) سه اولویت اول نیازهای اساتید را تشکیل ‌داد. نتیجه‌گیری: مهم‌ترین مهارت مورد نیاز اساتید مهارت خواندن و درک مطلب منابع انگلیسی است. از بین نیازهای آموزشی به ترتیب می‌توان به نیاز به برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی به زبان انگلیسی و نگارش متون علمی به زبان انگلیسی و مکالمه به زبان انگلیسی اشاره کردکه لازم است در این زمینه برنامه ریزی‌های مناسب انجام شود. SP - 157 EP - 164 AU - Akbari, zahra AD - Isfahan University of Medical Sciences KW - Needs assessment KW - faculty members KW - English language KW - educational needs UR - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3870-fa.html ER -