مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، مدیریت مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران ، maryamavizhgan@gmail.com
چکیده: (1480 مشاهده)
تدریس فعالیت متقابل بین یاددهنده و یادگیرنده است که بر اساس طرحی منظم و هدفدار و به قصد ایجاد یادگیری در یادگیرندگان انجام میشود(1). روش تدریس از جمله مؤلفههای اصلی برنامه درسی و از مراحل مهم طراحی آموزشی محسوب میشود(2). با توجه به مشکلات روشهای سنتی تدریس در آماده نمودن حرفهای دانشجویان، باید شیوههای آموزشی را برگزید که قادر به تقویت قدرت استدلال، قضاوت و تصمیمگیری دانشجویان باشد(3). از طرف دیگر فراهم کردن زمینههای ارتقای شغلی میتواند در افزایش بهرهوری اساتید و کارایی درونی و بیرونی دانشگاهها مؤثر باشد(4). در همین راستا مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به عنوان یکی از مدیریتهای وابسته به حوزه معاونت آموزشی دانشگاه، حمایـتهای تخصصی خود را در زمینه توسعه یاددهی-یادگیری در دو حوزه آموزش حضوری و مجازی تدوین نمود. توسعه روشهای یاددهی یادگیری جزء استانداردهای اعتباربخشی مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی می باشد و لازم است برای ارتقای آن برنامه مدونی وجود داشته باشد و بطور مستمر پیگیری گردد. هدف معرفی شش برنامه شامل اساتید، مدیریت برنامه درسی، ارتقای عرصههای آموزش بالینی، بازخورد، تقدیر از اساتید برگزیده و ترویج نوآوریهای آموزشی برای توسعه روشهای یاددهی- یادگیری است:
تازه های تحقیق
مریم آویژگان: Google Scholar, Pubmed
نوع مطالعه:
نامه به سردبیر |
موضوع مقاله:
شيوه هاي آموزش دریافت: 1401/9/26 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار: 1402/1/10 | انتشار الکترونیک: 1402/1/10