جلد 17 - ویژه نامه بسته های تحول و نو آوری در آموزش علوم پزشکی                   جلد 17 - ویژه نامه بسته های تحول و نو آوری در آموزش علوم پزشکی صفحات 31-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Faghihi A, Daryazadeh S, yamani N. Medical Students’ Experiences of Pre-Internship Electronic Exam in Isfahan and Kashan Universities of Medical Sciences in 2016. Iranian Journal of Medical Education 2017; 17 :15-31
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4373-fa.html
فقیهی عطیه، دریازاده سعیده، یمانی نیکو. تجارب دانشجویان پزشکی از آزمون الکترونیک پیش‌کارورزی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان در سال 1395. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1396; 17 () :15-31

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4373-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، (yamani@edc.mui.ac.ir
چکیده:   (22237 مشاهده)

مقدمه: در هر تغییری در سیستم ارزیابی نظرات دانشجویان به عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی بسیار مهم است. این نظرات برنامه‌ریزان را در جهت رفع مشکلات و نقاط ضعف راهنمایی نموده و آنها را به سمت اقدام اصلاحی هدایت می‌کند. این مطالعه به منظور بررسی تجارب دانشجویان پزشکی از شرکت در آزمون الکترونیک پیش‌کارورزی در دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در سال 1395 انجام شد.

روش‌ها: این مطالعه به روش کیفی و از نوع تحلیل محتوا با رویکرد هدایت شده بود. مشارکت‌کنندگان شامل 17 نفر از دانشجویان پزشکی شرکت‌کننده در اولین آزمون الکترونیک پیش‌کارورزی بودند. نمونه‌گیری به صورت مبتنی بر هدف بود. روش جمع‌آوری اطلاعات به صورت مصاحبه‌های نیمه ساختارمند انفرادی انجام شد. مصاحبه‌ها با اجازه مشارکت‌کنندگان ضبط شد و سپس بر روی کاغذ پیاده گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار (MAXQDA-10) انجام شد.

نتایج: بعد از تجزیه و تحلیل داده‌ها، سه طبقه اصلی" نقاط قوت آزمون"، "نقاط ضعف آزمون" و " راه‌کارها و پیشنهادات" به دست آمد.

نتیجه‌گیری: مطالعه حاضر منجر به استخراج تجربیات دانشجویان به عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی در سیستم ارزیابی گردید. نتایج این مطالعه حاکی از رضایت دانشجویان از شرکت در آزمون الکترونیک پیش‌کارورزی بود و آنها پیشنهاد برگزاری سایر آزمون‌ها به این روش را داشتند.

متن کامل [PDF 264 kb]   (1750 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي برنامه
دریافت: 1395/12/21 | پذیرش: 1396/2/3 | انتشار: 1396/2/3 | انتشار الکترونیک: 1396/2/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education