XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefy A, Vali S. Educational Needs of Executive Managers in Subsidiaries of Isfahan University of Medical Sciences regarding Administrative Rules and Regulation. Iranian Journal of Medical Education 2015; 15 :181-188
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3231-fa.html
یوسفی علیرضا، ولی سعید. نیازهای آموزشی مسؤولین اجرایی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از قوانین و مقررات اداری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15 () :181-188

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3231-fa.html


، saeid.vali@gmail.com
چکیده:   (3674 مشاهده)

مقدمه: حرکت مبتنی بر ضابطه و قانون ضرورت پویایی و هماهنگی در سازمان‌‌هاست. از ملزومات این پویایی آشنایی رؤسا و مدیران سازمان‌ها با مجموعه‌ی این ضوابط و قوانین است. این پژوهش با هدف بررسی نیازهای آموزشی رؤسای دانشکده‌ها و مدیران شبکه‌های بهداشت، درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از قوانین و مقررات اداری مرتبط با حوزه‌ی کاری ایشان و تهیه بسته آموزشی انجام شد. روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 92-1391 انجام گرفت. جامعه تحقیق این پژوهش شامل رؤسای دانشکده‌ها و مدیران شبکه‌های بهداشت، درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (رییس دانشگاه، رؤسا و معاونین دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) بود، که به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق‌ساخته پس ازتایید روایی و پایایی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های آماری توصیفی، آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره کل پرسشنامه برابر 68/0±01/4 از 5 بود. کم‌ترین میانگین نمره مربوط به" آگاهی از ماده قانونی مرتبط با عدم ارائه اسناد و مدارک به رییس یا شعب دیوان عدالت اداری در قانون دیوان عدالت اداری " با میانگین 44/3 و بالاترین میانگین نمره مربوط به" آگاهی از تخلفات اداری احصا گردیده در ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت " با میانگین 01/4 بود. نیاز آموزشی رؤسای دانشکده‌ها و مدیران شبکه‌های بهداشت، درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مجموعه قوانین و مقررات در حد بالا بر آورد گردید. نیازهای آموزشی برحسب جنس و سطح تحصیلات تفاوت معناداری نشان نداد. تهیه بسته آموزشی ویژه برای هرحوزه کاری محصول نهایی این پژوهش بود. نتیجه‌گیری: با توجه به ضرورت حرکت قانون‌مند و هماهنگ سازمان‌ها به نظر می‌رسد پرداختن به آموزش قوانین و مقررات مربوطه ضروری است.

متن کامل [PDF 188 kb]   (1505 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: 1393/2/29 | پذیرش: 1394/6/9 | انتشار: 1394/6/9 | انتشار الکترونیک: 1394/6/9

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education