دوره 2، شماره 2 - ( پاييز 1381 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 13-5 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (25071 مشاهده)
مقدمه: نیازسنجی با شناسایی نیازهای مهم، مبنایی برای تعیین اهداف و بستر مناسبی برای سازماندهی سایر عناصر مهم، حول نیازهای اولویت یافته فراهم می‌سازد. پژوهش حاضر به منظور تعیین نیازهای آموزشی کارشناسان آموزش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه زمینه مهارت (فنی تخصصی، ادارکی و انسانی) انجام شده است. روش‌ها: روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایش بوده، جامعه آماری شامل کارشناسان آموزش کل و دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (47 نفر) می‌باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه که با روایی محتوا و پایایی ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده، داده‌های حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS، به صورت فراوانی، میانگین و آزمون‌های t، ANOVA و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میزان نیاز آموزشی کارشناسان آموزش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه مهارت‌های فنی- تخصصی، اداراکی و انسانی بیش از سطح متوسط بود. همچنین رابطه معنی‌داری بین رشته تحصیلی و سابقه خدمت و پست سازمانی کارشناسان با نیازهای آموزشی آنان وجود نداشت ولی بین سن و نیاز به مهارت رابطه معکوس وجود داشت. بحث:کارشناسان آموزش در هر سه حیطه فنی- تخصصی، اداراکی و انسانی، نیاز به دوره‌های آموزش مداوم دارند که این میان، بیش ازهمه در زمینه مهارت‌های فنی- تخصصی احساس نیاز آموزشی می‌نمایند. پیشنهاد می‌شود به منظور ارتقای دانش و مهارت افراد شاغل در سازمان به این نیازها توجه و دوره‌های آموزش لازم ارائه گردد.
متن کامل [PDF 145 kb]   (7920 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/12/21 | پذیرش: 1381/8/24 | انتشار: 1381/8/24 | انتشار الکترونیک: 1381/8/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.