دوره 6، شماره 2 - ( پاییز 1385 )                   جلد 6 شماره 2 صفحات 140-136 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Valizadeh L, Fathi azar E, Zamanzadeh V. Nursing And Midwifery Students’ Learning Styles In Tabriz Medical University. Iranian Journal of Medical Education 2006; 6 (2) :136-140
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-225-fa.html
ولی زاده لیلا، فتحی آذر اسکندر، زمان زاده وحید. سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1385; 6 (2) :136-140

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-225-fa.html


چکیده:   (25048 مشاهده)
مقدمه: شناسایی عوامل مؤثر در یادگیری، یکی از مقوله‌های مهم و مورد پژوهش محققان می‌باشد. هدف از این مطالعه تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده است. روش‌ها: در مطالعه‌ای توصیفی در سال 1384، تعداد 250 دانشجوی پرستاری و مامایی کارشناسی پیوسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ای با 12 سؤال در مورد سبک‌های یادگیری کلب (Kolb) بود که به صورت جمع- اجرا توزیع و تکمیل گردید. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS با توجه به راهنمای ابزار تجزیه و تحلیل و توزیع فراوانی سبک‌های یادگیری دانشجویان ارائه گردید. نتایج: سبک یادگیری اکثریت دانشجویان همگرا (2/54 درصد) و سپس به ترتیب 1/32 درصد جذب کننده، 5/7 درصد انطباق‌یابنده و 2/6 درصد واگرا بود. نتیجه‌گیری: با توجه به استفاده از سبک‌های یادگیری همگرا و جذب کننده در بین دانشجویان، پیشنهاد می‌شود از روش‌های آموزشی نشان دادن، استفاده از دیاگرام و دست نوشته‌های استاد و آموزش یک به یک، سخنرانی و خودآموزی با مطالب خواندنی استفاده شود.
واژه‌های کلیدی: سبک یادگیری، دانشجو، پرستاری، مامایی.
متن کامل [PDF 229 kb]   (4464 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله کوتاه |
دریافت: 1385/12/5 | پذیرش: 1385/9/24 | انتشار: 1385/9/24 | انتشار الکترونیک: 1385/9/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education