دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 1215-1209 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، samouei1380@yahoo.com
چکیده:   (17216 مشاهده)
مقدمه: هوش هیجانی شکل تکامل یافته‌ای از توجه به انسان در محیط کاری است و افراد با هوش هیجانی بالا، در زندگی کارآمد، مولد و مفیدند. این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی بر اساس مؤلفه‌های هوش هیجانی انجام شده است. روش‌ها: این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی‌ و حجم نمونه برابر با 100 نفر از دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی در‌ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1385 بوده است. سنجش میزان هوش هیجانی با استفاده از پرسشنامه بار- ان انجام شده، سپس تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار رایانه‌ای SPSS و آزمون T student و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. نتایج: بین میزان هوش هیجانی دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی (در هر یک از مقیاس‌ها و نمره کل) تفاوت معنادار به دست نیامد. نتیجه‌گیری: طبق نتایج این مطالعه، توانمندی مدیریت دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی برحسب شاخص‌های هوش هیجانی قابل تبیین نبوده است. توصیه می‌شود محققان دیگر، به بررسی سایر متغیرها بپردازند.
متن کامل [PDF 283 kb]   (2478 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/2/21 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.