[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 734-726 برگشت به فهرست نسخه ها
استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری: مقاله مروری
شهلا ابوالحسنی، فریبا حقانی
، fariba.haghani@yahoo.com
چکیده:   (18397 مشاهده)
مقدمه: سیستم خدمات بهداشتی درمانی نیازمند پرستاران واجد مهارت‌‌‌های حل مسأله و تفکر خلاق است. بنابراین جهت آموزش پرستاری باید از روش‌‌‌هایی استفاده شود که این مهارت‌ها را در دانشجویان پرورش دهد. این مسأله موجب توجه به روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری شده است. این مطالعه با هدف بررسی اثر استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری با مرور مطالعات مرتبط انجام شد. روش‌ها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری بر پایه مسأله، آموزش پرستاری، محیط بالینی تمام مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 با جستجو در مدلاین، proquest و ovid انتخاب شدند. سپس مطالعات از نظر رعایت گام های یادگیری بر پایه مسأله بررسی شدند که 18 مطالعه مرتبط انتخاب شد. نتایج: مطالعات بررسی شده از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مسأله در آموزش بالینی و نظری پرستاری حمایت نمودند. نتایج این مطالعات حاکی از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مسأله برارتقاء یادگیری و مهارت‌هایی نظیر تفکر انتقادی و حل تعارض بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه می شود که اساتید دروس نظری و بالینی از این روش جهت تدریس استفاده کنند. همچنین مسئولین دانشکده های پرستاری باید شرایط انجام این روش تدریس را فراهم کنند.
واژه‌های کلیدی: یادگیری بر پایه مسأله، آموزش پرستاری، محیط بالینی
متن کامل [PDF 221 kb]   (4012 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1389/12/26 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abolhasani S, Haghani F. Problem-based Learning in Nursing Education: A Review Article. Iranian Journal of Medical Education. 2011; 10 (5) :726-734
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1532-fa.html

ابوالحسنی شهلا، حقانی فریبا. استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :734-726

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1532-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4374