دوره 10، شماره 3 - ( 7-1389 )                   جلد 10 شماره 3 صفحات 276-269 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akhoundzadeh K, Salehi S, Yousefi M H. Nursing Students Viewpoints toward Routine Instructional Tools. Iranian Journal of Medical Education 2010; 10 (3) :269-276
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1414-fa.html
آخوندزاده کبری، صالحی شایسته، یوسفی محمد‌حسین. دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (3) :269-276

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1414-fa.html


، zakhoundzadeh@yahoo.co.in
چکیده:   (16750 مشاهده)
مقدمه: وسایل کمک آموزشی از عوامل موثر در یادگیری هستند و شناخت دیدگاه‌های دانشجویان در مورد این وسایل می‌تواند استادان را در انتخاب وسیله مناسب‌تر یاری دهد. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با سه وسیله کمک آموزشی متداول شامل پاورپوینت، اورهد و وایت‌‌بورد است. روش‌ها: یک مطالعه توصیفی است که در سال 1386 بر روی 68 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری ساوه انجام شد. نمونه‌گیری به صورت آسان و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای با 36 سوال بود. روایی و پایایی پرسشنامه با روایی محتوی و آزمون همبستگی درونی تایید شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون t زوج وANOVA) انجام شد. نتایج: میانگین پاسخ‌های موافق (از 0 تا100) در مورد پاورپوینت 8/28±65/53 و وایت‌بورد 6/27±65/53 و اورهد 5/25±93/21 بود. 9/57 درصد دانشجویان پاورپوینت، 6/38 درصد وایت‌بورد و 5/3 درصد اورهد را وسیله کمک آموزشی ارجح انتخاب کردند. بین نمره پاورپوینت با اورهد (005/0>p و 26/7=t) و نمره وایت‌بورد با اورهد (005/0> p و 16/8=t) تفاوت وجود داشت. نتیجه‌گیری: با توجه به این که دانشجویان بعضی از وسایل کمک آموزشی را بیشتر ترجیح می‌دهند، بنابراین لازم است که استادان، بسته به امکانات موجود از ترکیبی از وسایل کمک آموزشی استفاده کنند که بتواند در جلب توجه دانشجو در کلاس و احساس رضایت‌مندی در او موثر باشد.
متن کامل [PDF 182 kb]   (4110 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: 1389/11/2 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/7/23 | انتشار الکترونیک: 1389/7/23

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education