دوره 11، شماره 4 - ( 8-1390 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 355-347 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، a_davati@yahoo.com
چکیده:   (17919 مشاهده)
مقدمه: از سیاست‌های جدید آموزش در دانشکده پزشکی، رویکرد آموزش مبتنی بر جامعه است. در همین راستا مطالعه کنونی به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان پزشکی شهر تهران از دوره کارورزی پزشکی اجتماعی انجام شد. روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال تحصیلی 88-87 در دانشکده‌های پزشکی شهر تهران، انجام شد. 180 دانشجویان پزشکی مقطع کارورزی با روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته که پایایی و روایی آن به تأیید رسیده بود جمع‌آوری گردید و با آزمون‌های توصیفی و آزمون کای دو، من ویتنی و ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: بیش از 75 درصد دانشجویان از نحوه برنامه‌ریزی، ارائه مباحث کاربردی در کارگاه، حضور اعضای هیأت‌علمی ‌و پاسخ‌گویی به سؤالات دانشجویان و نیز اکثریت دانشجویان (بیش از 78 درصد) از آموزش نظام ارائه خدمات رضایت داشتند. در آنالیز به عمل آمده مشخص گردید بین دانشگاه محل تحصیل افراد و رضایت آنان از دوره کارورزی پزشکی اجتماعی ارتباط معنادار وجود دارد (002/0>p). نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد دانشکده‌های پزشکی شهر تهران در ارائه سرفصل‌های آموزشی خوب عمل می‌نمایند و این امر باعث گردیده کارورزان پزشکی اجتماعی از میزان رضایت قابل قبولی از دوره برخوردار باشند.
متن کامل [PDF 354 kb]   (2511 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: 1388/11/21 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1390/8/24 | انتشار الکترونیک: 1390/8/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.