دوره 1، شماره 2 - ( پاييز 1379 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 49-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefy A, Hasanzahrae R, Ehsanpour S. Accreditation in Higher Education and Medical Education. Iranian Journal of Medical Education 2000; 1 (2) :43-49
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-101-fa.html
یوسفی علیرضا، حسن زهرائی روشنک، احسان پور سهیلا. اعتبارگذاری در آموزش عالی و آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1379; 1 (2) :43-49

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-101-fa.html


چکیده:   (24697 مشاهده)
بهبود کیفیت آموزشی و مراعات استانداردهای آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی از سوی همه کشورها به ویژه کشورهای پیشگام در آموزش عالی در پنجاه سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.یافتن معیارهای عینی برای رتبه بندی دانشگاه ها و حمایتهای مالی از آنها از جمله دلایل این توجه بوده است. برای اطمینان یابی از کیفیت آموزش عالی، اعتبارگذاری به عنوان یک رویکرد پذیرفته شده به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است.کشورهای مختلف براساس ساختار اداری و سیاسی خود، الگوهای متفاوتی را برای اعتبارگذاری انتخاب کرده اند. در این مقاله با استفاده از منابع منتشر شده در ده سال اخیر، هدفهای اعتبارگذاری و الگوهای مختلف آن به خصوص الگوهای مورد استفاده در آموزش پزشکی تشریح و ضمنا به نظام اعتبارگذاری در برخی کشورها به اختصار اشاره شده است.
متن کامل [PDF 139 kb]   (3326 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1379/9/25 | انتشار الکترونیک: 1379/9/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education