Iranian Journal of Medical Education
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
Iranian Journal of Medical Education
Medical Sciences
http://ijme.mui.ac.ir
70
journal70
1608-9359
1735-8892
10.48305
fa
jalali
1393
7
1
gregorian
2014
10
1
14
7
online
1
fulltext
fa
رویکرد یادگیری مبتنی بر ارائه خدمات در آموزش پرستاری
The importance of service-based learning approach in nursing education: A review of the literature
شيوه هاي آموزش
Teaching Methods
واژه نامه توصیفی
Comprehensive Glossary
در دهههای اخیر مفهوم مراقبت و خدمت از محیطهای بیمارستانی به جامعه تغییر و توسعه یافته است. در همین راستا جهت ارائه خدمت مبتنی بر جامعه، تغییر در برنامههای آموزشی پرستاران ضروری است. چنین تغییر سبب میشود تا دانشجویان شرایط واقعی تجارب یادگیری مرتبط با اهداف آموزشی و خدمات مبتنی بر جامعه را بر اساس برنامههای آموزشی و درسی فراگرفته و کاربرد عملی آموختههای خود را در محیطهای واقعی تجربه نمایند(1). یکی از رویکردهای یادگیری که به برنامهریزان آموزشی کمک نموده تا همگام با نیازهای جامعه حرکت نمایند، رویکرد یادگیری با ارائه خدمت است(2). در این نوشتار با مروری بر مقالات ضمن بیان تاریخچه، به معرفی مفهوم رویکرد آموزشی با ارائه خدمت، اهداف و ویژگیهای آن و نیز به فواید آن در آموزش پرستاری پرداخته میشود.
653
658
http://ijme.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2552-1&slc_lang=fa&sid=1
Akram
Parandeh
اکرم
پرنده
akram.parandeh@yahoo.com
7000319475328460043471
7000319475328460043471
Yes
اکرم پرنده (مربی )، دانشجوی دکتری پرستاری،گروه بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج)، تهران، ایران. akram.parandeh@yahoo.com
Nahid
Rejeh
ناهید
رژه
reje@shahed.ac.ir
7000319475328460043472
7000319475328460043472
No
دکتر ناهید رژه( دانشیار)، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران. (reje@shahed.ac.ir)؛
Hamid
Sharifnia
حمید
شریف نیا
pegadis@yahoo.com
7000319475328460043473
7000319475328460043473
No
حمید شریفنیا (مربی )، دانشجوی دکتری پرستاری، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی آمل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. (pegadis@yahoo.com)