TY - JOUR T1 - Nursing Students’ Perception of Ethical and Professional Characteristics of an Ideal Faculty Member: A Qualitative Study TT - ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای استاد ایده‌آل از دیدگاه دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی JF - IJME JO - IJME VL - 15 IS - 0 UR - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3775-fa.html Y1 - 2015 SP - 481 EP - 494 KW - Nursing students KW - nursing professors KW - ideal professor characteristics KW - qualitative research. N2 - مقدمه: یکی ازپارامترهای مؤثر بر ارتقای کیفیت آموزش، اساتید می‌باشد. دانشجویان به عنوان مصرف‌کنندگان در فرآورده آموزش دانشکده ذی‌نفع هستند، با توجه به این که کسب بازخورد از مشتری یکی از گام‌های اساسی برای ارتقای کیفیت خدمات می‌باشد، لزوم پرداختن هرچه عمیق‌تر به این موضوع احساس می‌شود تا ابعادی جدیدتر از استاد ایده‌آل از دیدگاه دانشجویان روشن شود. لذا این تحقیق با هدف توصیف درک دانشجویان پرستاری از استاد ایده‌آل انجام شد. روش‌ها: در این مطالعه‌ کیفی با رویکرد تحلیل محتوای، نمونه‌گیری هدف‌مند از20 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال 1393 انجام شد. تجزیه و تحلیل محتوا انجام گردید. استحکام این مطالعه بر اساس دو معیار اطمینان‌پذیری و باور‌پذیری انجام گردید. نتایج: در این بررسی پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات،450 کد و پنج مفهوم ساختاری پدیدار شد که شامل توانمندی علمی، حرفه‌ای بودن در تدریس، ویژگی‌های فردی، الگو بودن، اخلاق حرفه‌ای پرستاری بود. نتیجه‌گیری: استاد ایده‌آل از نظر دانشجویان پرستاری جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شود. از نظر دانشجویان استاد ایده‌آل استادی عالم است که در عین حال که فردی با ویژگی‌ها و مشخصات برجسته اخلاقی است، مدیری است که از دانشجویان به خوبی حمایت می‌کند، نسبت به جامعه و کشورش متعهد است و در همان حال حرفه‌ای‌گری پرستاری را به خوبی رعایت می‌کند. M3 ER -