TY - JOUR T1 - The Effect Of Teaching Meta-Cognition Package On Self-Directed Learning In Medical Records Students Of Isfahan University Of Medical Sciences TT - تأثیر تدریس بسته فراشناختی بر خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان JF - IJME JO - IJME VL - 10 IS - 2 UR - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1227-fa.html Y1 - 2010 SP - 131 EP - 140 KW - Teaching KW - Meta-cognition KW - Self-directed KW - Learning KW - Problem solving KW - Critical thinking. N2 - مقدمه: تغییر و تحولات سریع در عرصه علم و دانش، نیاز مبرم نظام‌های آموزش عالی را به فراگیران خودراهبر و مستقل ضروری می‌سازد. هدف این پژوهش تعیین میزان تأثیر تدریس بسته فراشناختی بر خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدارک پزشکی بود. روش‌ها: در این مطالعه نیمه تجربی دو گروهی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون، 24 نفر از دانشجویان پسر و دختر رشته مدارک پزشکی بطور غیر تصادفی به عنوان نمونه انتخاب، و به صورت تصادفی و بطور مساوی در دو گروه تجربی و شاهد قرار گرفتند. بسته فراشناختی محقق‌ساخته در شش جلسه دو ساعته برای گروه تجربی به شیوه توضیحی همراه با پرسش و پاسخ تدریس شد. ابزار گرد‌آوری اطلاعات، مقیاس خوددرجه‌بندی یادگیری خودراهبر ویلیامسون بود. داده‌ها با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) و با نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین نمرات کل خودراهبری در یادگیری و زیرمقیاس‌های آن در گروه تجربی در پس‌آزمون نسبت به پیش‌آزمون افزایش یافت. نتیجه‌گیری: تدریس بسته فراشناختی در افزایش نمره کل خودراهبری در یادگیری و زیرمقیاس‌های آن تأثیر دارد. M3 ER -