AU - Shakurnia, Abdolhossein AU - Fakoor, Mohamad AU - Elhampoor, Hossein AU - Taherzadeh, Maryam AU - Chaab, Farahnaz TI - The Correlation between Students' Evaluation of Faculty and Faculty Self-Assessment in Ahvaz Jundishapur University PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJME JN - IJME VO - 10 VI - 3 IP - 3 4099 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1353-fa.html 4100 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1353-fa.pdf SO - IJME 3 AB  - مقدمه: مقایسه نتایج ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید می تواند به شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم ارزشیابی کمک کند و در دستیابی به هدف ارزشیابی که ارتقای کیفیت می‌باشد مفید واقع گردد. این مطالعه با هدف بررسی همخوانی نتایج خودارزیابی اساتید با ارزشیابی دانشجویان از آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گرفت. روش‌ها: مطالعه از نوع همبستگی بوده و جامعه و نمونه پژوهش کلیه دانشجویان و اعضای هیات‌علمی غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند که در سال تحصیلی 87-86 در دانشکده‌های مختلف به آموزش اشتغال داشتند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای بر اساس مقیاس لیکرت، شامل 15 سوال 5 گزینه ای بود. داده ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS-15 تجزیه و تحلیل شد. نتایج: ضریب همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و نمرات خودارزیابی اساتید 158/0 بود( 034/=p ). میانگین نمرات خودارزیابی اساتید 36/0±53/4 و ارزشیابی آنان توسط دانشجویان 39/0±04/4 بود (0001/= p و 34/13=t). میانگین نمره خودارزیابی بیش از90 درصد اساتید بالاتر از 4(در حد عالی) بود. نتیجه‌گیری: نتایج این بررسی نشان داد بین نمرات ارزشیابی استادان توسط دانشجویان و نمره خودارزیابی آنان همبستگی ضعیفی وجود دارد. با توجه به اهمیت ارزشیابی‌های دانشجویی باید زمینه‌هایی برای جلب نظر اساتید و پذیرش نتایج این ارزشیابی فراهم نمود. CP - IRAN IN - Instructor, Department of Immunology, Medical School, Ahvaz ‎ Jundishapur University of Medical Sciences. Ahvaz, Iran. LG - eng PB - IJME PG - 229 PT - Original research article YR - 2010