%0 Journal Article %A Dehghani, Gholamali %T The Study Of Students' Satisfaction With Thesis Supervision In Tabriz University Of Medical Sciences %J Iranian Journal of Medical Education %V 9 %N 4 %U http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1095-fa.html %R %D 2010 %K Satisfaction, Student, Thesis supervision, %X مقدمه: اطمینان از کسب تجربه پژوهشی توسط دانشجویان، یکی از مهم‌ترین اهداف فرایند انجام پایان‌نامه است و ارزشیابی میزان رضایت‌مندی دانشجویان از نحوه سرپرستی پایان‌نامه از مهم‌ترین چالش‌های این فرایند بشمار می‌آید. بنابراین، هدف این تحقیق بررسی میزان رضایت‌مندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان‌نامه بود. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی، 100 نفر از دانشجویان پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که ضمن دفاع از پایان‌نامه در سال 1385 در مرحله دانش‌آموختگی قرار داشتند، به روش طبقه‌ای تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده‌ها توسط پرسشنامه PREQ (‌Postgradute Research Experience Questionnaire) جمع‌آوری گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: میزان رضایت‌مندی دانشکده‌های پزشکی 01/1±08/3، داروسازی 85/0±37/3 و دندان‌پزشکی 85/0±6/3 بود و از نظر میزان رضایت از سرپرستی پایان‌نامه، بین سه دانشکده تفاوت معنی‌داری مشاهده شد. «دریافت راهنمایی مفید در خصوص ادبیات تحقیق» کم‌ترین میزان رضایت آزمودنی‌ها بود. بین رضایت‌مندی دانشجویان از نحوه سرپرستی پایان‌نامه و متغیرهای سن و نمره پایان‌نامه رابطه معنی‌داری مشاهده گردید. نتیجه‌گیری: لازم است به سرپرستی پایان‌نامه به عنوان یک موضوع علمی که نیازمند آموزش است، توجه شود و در خصوص نحوه راهنمایی در راستای ادبیات پژوهش و موضوع تحقیق، برنامه‌ریزی‌های ویژه اعمال گردد. %> http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1095-fa.pdf %P 302-310 %& 302 %! %9 Original research article %L A-10-642-6 %+ %G eng %@ 1608-9359 %[ 2010