@ARTICLE{Hessam, author = {Hessam, Masumeh and Monjezi, Saideh and Shaterzadeh, Mohammad Jafar and Zahed nejad, Shahla and }, title = {Quality of Journal Club Meetings from the Perspective of faculty members and postgraduate students of physical therapy}, volume = {20}, number = {0}, abstract ={مقدمه: ژورنال کلاب در ارتقای کیفیت آموزش، بهبود تفکر انتقادی و فراگیری و به‌کارگیری پزشکی مبتنی بر شواهد اهمیت دارد، جهت ارتقای کیفیت ژورنال کلاب اولین گام ارزیابی موقعیت فعلی و تعیین فاصله موجود با استانداردها است. این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت برگزاری جلسات ژورنال کلاب از دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام پذیرفت. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی جامعه آماری شامل کلیه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در جلسات بود که به شیوه سرشماری40 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید گروه فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آن شرکت نمودند . جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ارزیابی کیفیت ژورنال کلاب که شامل 7 حیطه و 25 گویه جهت بررسی مهارت‌های جستجوی مقالات، درک و نقد مقالات، تهیه اسلاید، سخنرانی، عادات مطالعه، بهبود روش‌های درمانی و اثر کلی جلسات ژورنال کلاب بود، انجام شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Excel-2013 و آمار توصیفی شامل جداول فراوانی تحلیل شد. نتایج: در حیطه‌های مهارت‌های جستجوی مقالات، درک و نقد مقالات، تهیه اسلاید، سخنرانی، عادات مطالعه، بهبود روش‌های درمانی و اثر کلی جلسات ژورنال کلاب به ترتیب 8/65 % ، 6/72% ، 3/63% ، 4/79 % ، 9/88% ، 7/76% و 7/86% شرکت‌کنندگان کیفیت ژورنال کلاب را خوب تا عالی گزارش دادند. نتیجه‌گیری: با توجه به میزان رضایت خوب از برگزاری چنین جلساتی پیشنهاد می‌شود با نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب اقدام به برگزاری این جلسات در سایر دانشکده‌های علوم توانبخشی و رشته‌های وابسته صورت گیرد. }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5024-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5024-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2020} }