AU - Jafarnejad, Shabahang AU - Khoshnezhad Ebrahimi, Hamidreza AU - Mahmoudinezhad Dezfouli, Seyedeh Mahsa AU - Esmaeilian, Somayeh AU - Sohrabi, Soroor TI - Evaluation of Satisfaction of Pediatric and Emergency Residents and Nurses from Cardiopulmonary Resuscitation and Pediatric Trauma Workshops through Simulation Techniques PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJME JN - IJME VO - 20 VI - 0 IP - 0 4099 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5118-fa.html 4100 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5118-fa.pdf SO - IJME 0 AB  - مقدمه: یادگیری مبتنی بر شبیه‌سازی به عنوان ابزاری مؤثر و بی‌خطر برای یادگیری و تمرین مهارت‌ها است. این مطالعه با هدف بررسی رضایت‌مندی دستیاران و پرستاران از کارگاه‌ها‌ی برگزار شده به شیوه شبیه‌سازی در بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر(ع) تهران در سال 99-1398 انجام شد.. روش‌ها: دراین مطالعه توصیفی- مقطعی جامعه پژوهش157نفر از دستیاران اطفال، اورژانس و پرستاران آموزشی بیمارستان علی اصغر تهران در سال 99-1398 بودند. شرکت‌کنندگان به روش تمام شماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه طراحی شده توسط پژوهشگران بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل آماری اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی انجام شد. نتایج: دستیاران اطفال، اورژانس و پرستاران میزان رضایت‌مندی 90درصد و 95درصد را به ترتیب از رابطه با جنبه‌های مختلف رضایت‌مندی و عملکرد مدرسان از مجموع 7 کارگاه برگزار شده، گزارش کردند. تعداد زنان شرکت‌کننده (83%) بیش‌تر از مردان بودو همچنین میان خصوصیات دموگرافیک افراد با رضایت‌مندی آنان رابطه معناداری مشاهده نشد(06/0(P=. نتیجه‌گیری: دستیاران و پرستاران از نحوه اجرا کارگاه‌ها و محتوای کارگاه‌های برگزار شده و عملکرد مدرسان رضایت بالایی داشتند، لذا برگزاری کارگاه‌ها به روش آموزش شبیه‌سازی شده برای افزیش یادگیری و بهبود عملکرد دستیاران و پرستاران در طول تحصیل پیشنهاد می‌گردد. CP - IRAN IN - () Assistant professor, Emergency Medicine Department, Emergency Management research center, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran. Email: khoshnezhad.hr@iums.ac.ir LG - eng PB - IJME PG - 186 PT - Original research article YR - 2020