@ARTICLE{Sadati, author = {Ahmady, Soleiman and Sadati, Leila and Taiebi, Zahra and }, title = {Operating Room Students, Graduates and Faculty Members’ Experiences of the Curriculum of Operating Room Noncontinuous Undergraduate Program: A Qualitative Study}, volume = {18}, number = {0}, abstract ={مقدمه: یکی از اصول اساسی فرایند آموزش، بازنگری ادواری برنامه‌های درسی در هر رشته علمی و هر مقطع تحصیلی است. در برنامه درسی مقطع کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل، دانشجویان به دلیل داشتن تجربه کاری قبلی، با مشکل تکرار برخی از دروس مواجه می‌شوند. لذا این مطالعه با هدف بررسی تجارب دانشجویان، دانش‌آموختگان و اساتید گروه اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل انجام شد. روش‌ها: این پژوهش کیفی به روش تحلیل محتوای در سال 95-96 انجام شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از نمونه‌گیری هدف‌مند استفاده شد. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختارمند در طی 13 مصاحبه، جمع‌آوری شد. سپس مصاحبه‌های ضبط و پیاده شد و به روش آنالیز محتوی و با کمک نرم‌افزار MaxQDA2 تحلیل شد. نتایج: داده‌ها در 3 طبقه اصلی «ساختار نامتناسب برنامه درسی» با زیر طبقات سامان‌دهی نامناسب محتوای آموزش، روش تدریس و کارآموزی غیر مؤثر، «بازدارنده‌ها» با زیر طبقات اشتغال هم‌زمان با تحصیل، مدیریت خانواده، رفت و آمد طاقت‌فرسا و «عوامل انگیزشی» با زیر طبقات رشد مالی، ارتقای شغلی و هویت اجتماعی دسته‌بندی شد. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه به نظر می‌رسد باید در ساختار و اجرای برنامه آموزشی دانشجویان ناپیوسته اتاق عمل اصلاحاتی انجام شود که متناسب با نیاز آنان باشد. }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4608-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4608-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2018} }