%0 Journal Article %A Vafadar, Zohreh %A Parandeh, Akram %T Nursing Students` Experiences of Narrative Writing- Reflection in Clinical Education: A Qualitative Study %J Iranian Journal of Medical Education %V 19 %N 0 %U http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4591-fa.html %R %D 2019 %K Narrative writing- reflection, clinical education, nursing students, qualitative content analysis, %X مقدمه: روایت‌نویسی- بازاندیشی یکی از شیوه‌های مؤثر درآموزش بالینی دانشجویان علوم سلامت است. این مطالعه با هدف تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از آموزش بالینی به شیوه روایت‌نویسی- بازاندیشی انجام شد. روش‌ها: این مطالعه‌ی کیفی با رویکرد تحلیل محتوی قراردادی در دانشکده پرستاری بقیه‌الله(عج) انجام شد. داده‌ها با شش مصاحبه فردی نیمه ساختارمند و دو بحث گروه متمرکز با دانشجویان(هرگروه 6 نفر)، گردآوری شد. نمونه‌گیری هدف‌مند بود و تا اشباع داده‌ها ادامه یافت ، متن مصاحبه‌ها پس از پیاده سازی، با رویکرد تحلیل محتوی قراردادی تحلیل و نتایج استخراج شد. جهت مدیریت داده‌های متنی از نرم‌افزار MAXDA10 استفاده شد. نتایج: تجربیات دانشجویان از آموزش بالینی با روش روایت‌نویسی – بازاندیشی، بیانگر یک درون مایه کلی "درک خود ارزشمندی در یادگیری فعالانه بالینی" و 4 طبقه اصلی بود. چهار طبقه "خودآگاهی"، "ارتقای خودکارآمدی و انگیزش"، "یادگیری مشارکتی و فعال" و "خوداظهاری و تخلیه‌ی هیجانات"را در بر می‌گیرد. نتیجه‌گیری: استفاده از روایت‌نویسی- بازاندیشی در آموزش بالینی، با ارتقای خود ارزشمندی در دانشجویان، می‌تواند زمینه‌ی مناسب برای رشد حرفه‌ای آنان را فراهم آورد. %> http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4591-fa.pdf %P 78-89 %& 78 %! %9 Original research article %L A-10-2460-3 %+ Baqiyatallah University of Medical Sciences %G eng %@ 1608-9359 %[ 2019