@ARTICLE{Jahani, author = {Jahani, Nasimeh and Alaghmand, Azadeh and Mirjood, Seyyed Hossein and }, title = {Evaluation of Entrepreneurship Attributes in Dental Students at Babol Medical University}, volume = {13}, number = {5}, abstract ={مقدمه: داشتن عملکرد کارآفرینانه و خلاق مقوله مهمی برای تطابق افراد با عصر جدید است. کارآفرینی امروزه به عنوان یک ضرورت مطرح گردیده و شرط لازم برای توسعه کارآفرینی در حوزه سلامت نیز برخورداری دانشجویان از ویژگی‌های کارآفرینی است. لذا این پژوهش با هدف ارزیابی ویژگی‌های کارآفرینی در بین دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. روش‌ها: این مطالعه توصیفی –مقطعی بر روی کلیه (82 نفر) دانشجویان دوره تخصصی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در نیمسال تحصیلی 92- 91 انجام شد. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه استاندارد جامع کارآفرینی (با پنج ویژگی: میل به موفقیت، میل به استقلال، خلاقیت، ریسک‌پذیری، عزم و اراده)، تحمل ابهام و مرکز کنترل بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آزمون t استفاده شده است. نتایج: میانگین خصوصیت میل به موفقیت، میل به استقلال، خلاقیت، ریسک‌پذیری، ویژگی عزم و اراده، تحمل ابهام دانشجویان به ترتیب 87/2±5/9، 35/1±38/4، 25/2±13/9، 13/2±22/9، 95/1±24/8، 25/1±47/25 و بالاتر از حد میانگین نظری ابزار بود. در مورد مرکز کنترل، نتایج نشان ‌داد میانگین به دست آمده در خصوص مرکز کنترل دانشجویان (82/3±64/41) از میانگین استاندارد (40=µ) این خصوصیت بیش‌تر بود. بین دو جنس از نظر ویژگی‌های میل به موفقیت، میل به استقلال، خلاقیت و ریسک‌پذیری تفاوت معناداری وجود نداشت؛ اما در ویژگی‌های عزم و اراده، تحمل ابهام و مرکز کنترل تفاوت معناداری مشاهده شد. نتیجه‌گیری: میانگین بالاتر از حد متوسط ویژگی‌های کارآفرینی به طور کلی نمایان‌گر آمادگی بالقوه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در جهت کارآفرین شدن است. با این حال لازم است که در برنامه‌های آموزش کارآفرینی تقویت همه مؤلفه‌ها مورد توجه قرار گیرد. }, URL = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2496-fa.html}, eprint = {http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2496-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Medical Education}, doi = {}, year = {2013} }