TY - JOUR T1 - Investigating Employees Satisfaction with E-learning Courses in Tehran University of Medical Sciences TT - رضایت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دوره‌های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی JF - IJME JO - IJME VL - 10 IS - 3 UR - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1299-fa.html Y1 - 2010 SP - 200 EP - 210 KW - Staff in-service training KW - Electronic learning KW - Satisfaction KW - Tehran University of Medical Sciences KW - Staff (Employees). N2 - مقدمه: هدف از برگزاری آموزش های ضمن خدمت، ارتقای عملکرد کارکنان سازمان هاست. از طرفی یادگیری اثربخش منوط به رضایت کارکنان از دوره های آموزشی می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایت کارکنان از دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی طراحی و اجرا گردید. روش‌ها: مطالعه مقطعی حاضر در سال 1387، در جامعه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی شرکت نموده بودند، انجام شد. با استناد به روش نمونه گیری آسان، 651 نفر از کارکنان، پرسشنامه الکترونیکی رضایت سنجی را در سه مقوله رضایت از محتوا، روش ارائه دوره ها و برنامه آموزش الکترونیکی تکمیل کردند. با مطالعه مقدماتی پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری Pearson correlation، Students T test و One way ANOVA به تناسب متغیرها استفاده شد. نتایج: بیشترین میانگین رضایت کارکنان مربوط به مقوله رضایت از برنامه (9/0±96/3 از حداکثر نمره 5) و کمترین آن مربوط به رضایت از محتوای دوره های آموزشی ( 8/0±84/3) بود. متغیرهای زمینه ای شامل سابقه کار، نوع استخدام و مدرک تحصیلی تاثیری بر رضایت کارکنان از شرکت در دوره های آموزش الکترونیکی نداشتند. نتیجه‌گیری: کارکنان مورد بررسی، نسبت به دوره های آموزش الکترونیکی رضایت قابل توجهی داشتند. با توجه به میزان رضایت نسبتاً کمتر از محتوای دوره های آموزشی، ارتقای کیفیت محتوای دوره های مذکور ضروری می نماید. M3 ER -