AU - Alavi, Shohreh AU - Shariati, Mohammad TI - Investigating Employees Satisfaction with E-learning Courses in Tehran University of Medical Sciences PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJME JN - IJME VO - 10 VI - 3 IP - 3 4099 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1299-fa.html 4100 - http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1299-fa.pdf SO - IJME 3 AB  - مقدمه: هدف از برگزاری آموزش های ضمن خدمت، ارتقای عملکرد کارکنان سازمان هاست. از طرفی یادگیری اثربخش منوط به رضایت کارکنان از دوره های آموزشی می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایت کارکنان از دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی طراحی و اجرا گردید. روش‌ها: مطالعه مقطعی حاضر در سال 1387، در جامعه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی شرکت نموده بودند، انجام شد. با استناد به روش نمونه گیری آسان، 651 نفر از کارکنان، پرسشنامه الکترونیکی رضایت سنجی را در سه مقوله رضایت از محتوا، روش ارائه دوره ها و برنامه آموزش الکترونیکی تکمیل کردند. با مطالعه مقدماتی پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری Pearson correlation، Students T test و One way ANOVA به تناسب متغیرها استفاده شد. نتایج: بیشترین میانگین رضایت کارکنان مربوط به مقوله رضایت از برنامه (9/0±96/3 از حداکثر نمره 5) و کمترین آن مربوط به رضایت از محتوای دوره های آموزشی ( 8/0±84/3) بود. متغیرهای زمینه ای شامل سابقه کار، نوع استخدام و مدرک تحصیلی تاثیری بر رضایت کارکنان از شرکت در دوره های آموزش الکترونیکی نداشتند. نتیجه‌گیری: کارکنان مورد بررسی، نسبت به دوره های آموزش الکترونیکی رضایت قابل توجهی داشتند. با توجه به میزان رضایت نسبتاً کمتر از محتوای دوره های آموزشی، ارتقای کیفیت محتوای دوره های مذکور ضروری می نماید. CP - IRAN IN - PhD, Distance Learning, Head of Educational Experts and Staff Assessment, Vice Chancellery of Resource Management and Planning Development, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Keshavarz Blvd, Central Organization of Tehran University of Medica LG - eng PB - IJME PG - 200 PT - Original research article YR - 2010