Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 5, Number 2 (2005-12)


Competency-Based Education (CBE)
تربیت مبتنی بر شایستگی (1)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The viewpoints of faculty members about research activities problems in Arak University of Medical Sciences
دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک پیرامون مشکلات موجود در انجام فعالیت‌های پژوهشی
| [PDF-FA] | [XML] |

The educational situation of graduates in Ardebil University of Medical Sciences
وضعیت تحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
| [PDF-FA] | [XML] |

Nursing clinical instructors' skills in designing question
مهارت‌های طراحی سؤال توسط مربیان بالینی پرستاری
| [PDF-FA] | [XML] |

The posters presented in the first national congress on health education, Yazd 2004
پوسترهای ارائه شده در اولین کنگره سراسری آموزش بهداشت یزد در سال 1383
| [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members’ Scientific Productivity in Kermanshah Medical Sciences University
وضعیت تولید اطلاعات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Anatomy Course in achieving Clinical Objectives: The Viewpoints of Rafsanjan Medical University Students in Clinical Settings
نقش درس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی: دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Situation of Clinical Education Based on Nursing Students’ Opinion in Yasuj Nursing and Midwifery School
وضعیت آموزش بالینی از نظر دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medial Interns’ knowledge about Hypertension in Shiraz University of Medical Sciences
آگاهی کارورزان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره پرفشاری خون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interns’ Viewpoints Concerning their Readiness for Entering Internship in Isfahan Medical University
دیدگاه کارورزان در مورد آمادگی برای ورود به دوره کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of a Short Term Course of Problem Solving on Self-Concept of Nursing Students at Shiraz Faculty of Nursing and Midwifery
تأثیر آموزش حل مسأله بر خودپنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Viewpoints of Dentists Graduated from Babol Dental School about Their Professional Capability
نظرات دانش‌آموختگان دانشکده دندان‌پزشکی بابل نسبت به توانمندی‌های حرفه‌ای خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge, Attitude and Research Ability of General Physicians and Dentists Graduated from Hamadan University of Medical Sciences
آگاهی، نگرش و توانمندی پژوهشی دانش‌آموختگان دوره دکتری حرفه‏ای پزشکی و دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating Educational Programs of Center for Consultation and Education of Mental Health in Isfahan University of Medical Sciences
ارزشیابی برنامه‌های آموزشی مرکز مشاوره و آموزش بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Female Health Volunteers Education on knowledge and Attitude of Urban Population about Mental Health in Isfahan province
تأثیر آموزش رابطین بهداشتی زن بر آگاهی و نگرش از بهداشت روان در جمعیت شهری استان اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ Opinion on Factors Affecting Faculty Evaluation in Jondishapoor Medical University
دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به عوامل موثر در ارزشیابی استاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Satisfaction of Students and Faculty Members of Graduate Studies From Educational Services Management at Isfahan University of Medical Sciences
رضایت دانشجویان و مدرسان دوره تحصیلات تکمیلی از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Needs Assessment in Bachelor of Nursing: a Qualitative Research
نیازسنجی یادگیری در دوره کارشناسی پرستاری: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Obstacles and Improving Strategies of Clinical Education from the Viewpoints of Clinical Instructors in Tehran’s Nursing Schools
موانع آموزش بالینی و راهکارهای بهبود کیفیت آن از دیدگاه مربیان بالینی دانشکده های پرستاری شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job Description and Educational Needs of Different Levels of Environmental Health Graduates
شرح وظایف شغلی و نیازهای آموزشی دانش آموختگان مقاطع مختلف رشته بهداشت محیط
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Achieving Minimum Learning Requirements in Ophthalmology Ward: the Viewpoints of Interns in School of Medicine
میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در بخش چشم از دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Isfahan Dentists’ Readiness for Medical Emergencies: Their knowledge and Access to Necessary Equipments
آگاهی علمی و آمادگی تجهیزاتی دندان پزشکان شهر اصفهان در خصوص اورژانس های پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Skills of Basic Sciences’ Students of Medical University in Facing Scientific Texts
مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مواجهه با متون علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Acute Respiratory Infection Education by Rural Health Technicians and Behvarz Training Center Instructors on Knowledge and Practice of Behvarzes
تاثیر آموزش عفونت های حاد تنفسی توسط کاردان های روستایی و مربیان مراکز آموزش بهورزی بر سطح آگاهی و عملکرد بهورزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Validity and Reliability of an Evaluation Tool for Nursing Management Practicum
روایی و پایایی ابزار ارزشیابی کارآموزی مدیریت پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Education Problems: the Viewpoints of Midwifery Students in Babol Medical University
مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

What Are the Objectives of Early Clinical Exposure?
دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی باید چه اهدافی را دنبال کنند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles