Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 18, Number 0 (2018-4)


The Relationship between Professional Ethics and Organizational Commitment Mediated by Organizational Justice in Ministry of Health and Medical Education, Deputy of Education
رابطه بین اخلاق حرفه‌ای و تعهد سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی کارکنان حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Forget the traditional classroom. Students in the age of technology have learned self-learning : Use the technology-based approaches in correct way.
کلاس درس سنتی را فراموش کنیم: از رویکردهای مبتنی بر تکنولوژی صحیح استفاده کنیم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Emergency Medicine Faculty Members’ Experiences of Clinical Training Environments: A Qualitative Study
ﺗﺠﺎرب اعضای هیأت‌علمی طب اورژانس از آموزش در محیط بالینی: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Social Networks on the Effectiveness of Nurses' Professional Training
نقش شبکه‌های اجتماعی بر اثربخشی آموزش حرفه‌ای پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Operating Room Students, Graduates and Faculty Members’ Experiences of the Curriculum of Operating Room Noncontinuous Undergraduate Program: A Qualitative Study
تجارب دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Simulation-Based Training in Operating Room: A Review Study
آموزش مبتنی بر شبیه‌سازی در اتاق عمل: مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Ranking and Comparison of Mazandaran Province Universities in the Field of Academic Entrepreneurship
رتبه‌بندی و مقایسه دانشگاه‌های استان مازندران در زمینه‌ی کارآفرینی دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validity and Reliability of the Persian Version of Medical Student Stressor Questionnaire
تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه عوامل تنش‌زای دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of Institutional Repository, a Strategic Plan for the Promotion of the Iranian Medical Universities
به‌کارگیری مخازن سازمانی راهبردی برای ارتقای علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Title: High Order Teaching: Necessity Approach In Nursing Education
تفکر در سطوح بالا: رویکرد ضروری در آموزش پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs of Nursing Students for Working in Addiction Counseling and Treatment Centers
نیازهای آموزشی دانشجویان پرستاری جهت کار در مراکز مشاوره و درمان تخصصی اعتیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Model for Promoting Academic Engagement in Medical Sciences Students
ارائه مدلی برای ارتقای اشتیاق تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Faculty Development Programs in Medical Education: A Review Study
ارزشیابی برنامه‌های توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی در آموزش علوم پزشکی: مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Gender and Field of Study and their Relation to Participants’ Scores in the Ministry of Health Language Exam (MHLE)
نقش جنسیت و رشته تحصیلی در نمرات شرکت‌کنندگان در آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (MHLE)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Experience of Psychiatric Residents in the Laboratory of Instrumental Interventions in Psychiatry: A Qualitative Study
تبیین دیدگاه دستیاران روانپزشکی در مورد آزمایشگاه مداخلات ابزاری در روانپزشکی: یک مطالعه‌ی کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Educational Activities on Professional Socialization of Nursing Students: A Review Study
تأثیر عملکرد‌های آموزشی در روند اجتماعی شدن حرفه‌ای دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Foresight is a fundamental necessity for the realization of scientific authority in the medical sciences education
آینده‌نگاری ضرورتی اساسی برای تحقق مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students' Clerkship Exposures to Expected Clinical Skills and Comparison with the Specified Minimums
میزان مواجهات کارآموزان پزشکی با مهارت‌های بالینی مورد انتظار و مقایسه با حداقل‌های تعیین شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Operating Room Simulation on Students’ Hidden Anxiety During Operating Room Internship
تأثیر شبیه‌سازی محیط اتاق عمل بر میزان اضطراب پنهان دانشجویان در طی کارآموزی در اتاق عمل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A critic on “The structural model evaluation of the correlation of family functioning and parental abuse with students’ academic achievement: the mediating role of social adequacy and academic self-efficacy”
نقدی بر مقاله"ارزیابی مدل ساختاری رابطه عملکرد خانواده و بدرفتاری والدین با پیشرفت تحصیلی فرزندان: نقش میانجی کفایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی"
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Expected Economic Return of General Medicine and Medical Specialty Programs: Perspective of Medical Students
بازده اقتصادی مورد انتظار دانشجویان پزشکی از تحصیل دوره پزشکی عمومی و دوره تخصص پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Approaches of Undergraduate Nursing and Midwifery Students: A Longitudinal Study
رویکردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی پرستاری و مامایی: مطالعه طولی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Components of Professional Development of Heads of Departments of Medical Sciences: A Systematic Review and Meta-Analysis
مؤلفه‌های توسعه حرفه‌ای مدیران گروه‌های آموزشی علوم پزشکی: مرور سیستماتیک و فرا تحلیل مطالعات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students’ Attitudes towards the Introduction of Expected Competences in the Outcome-Based Curriculum
دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به معرفی توانمندی‌های مورد انتظار در برنامه درسی مبتنی بر پیامد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Neonatal Intensive Care Nursing MSc Program Based on CIPP Model in Isfahan University of Medical Sciences
ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان بر اساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Letter to editor
یادگیری ترکیبی و کلاس معکوس راه‌کاری برای کارآفرینی سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using Cochran formula for investigation of the significance of students' passing or failing: an evidence-based protocol in medical education
استفاده از فرمول کوکران برای بررسی معناداری قبولی یا مردودی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning and Motivational Outcomes of Real Patient versus Written Scenario: Perspective of Medical Students
دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد پیامدهای یادگیری و انگیزشی استفاده از بیمار واقعی به‌جای سناریوی کتبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of medical students of Tabriz University of Medical Science towards lifelong learning
نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری مادام‌العمر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Student-life Stressors and Procrastination in Students Living in Dormitories
رابطه‌ی بین عوامل استرس‌زای دانشجویی و تعلل‌ورزی در دانشجویان ساکن خوابگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cognitive-Behavioral and Existential Methods on Reducing Test Anxiety in Nursing Students
تأثیر روش‌های شناختی-رفتاری و وجودی در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Is Professionalism Teachable in Medical Education? A Literature Review
آیا حرفه‌ای‌گرایی در پزشکی را می‌توان آموزش داد؟ مروری بر متون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Criteria of Effective Teaching and Its Application in the Educational Process: Views of Faculty members and Students
معیارهای تدریس اثربخش از دیدگاه اساتید و دانشجویان و میزان کاربست آن در فرایند آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Class Absenteeism: Perspective of Medical Students and Faculty Members at Tehran University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر غیبت از کلاس درس از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Quality of Educational Services at Isfahan School of Pharmacy: Perspective of the Students
کیفیت خدمات آموزشی دانشکده داروسازی اصفهان از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Early-Semester Student Evaluation of Faculty Members Teaching and Its Effect on Results of End-of-Semester Faculty Members Evaluation
ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید در اوایل ترم و تأثیر آن بر نتایج ارزشیابی اساتید در پایان ترم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Necessity to Revise the Virology Course: Perspective of Students of Medicine and Medical Laboratory Sciences
ضرورت بازبینی درس ویروس‌شناسی از دیدگاه دانشجویان رشته‌های پزشکی و علوم آزمایشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Inquiry Teaching and Research Morale in Nursing Students
رابطه روش تدریس کاوشگری با روحیه پژوهشگری در بین دانشجویان رشته پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Curriculum of Medical Library and Information Sciences MSc Program from the Perspective of Graduates: Towards Accountable Education
ارزیابی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی از دیدگاه دانش‌آموختگان رشته در راستای آموزش پاسخ‌گو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structure of Morning Report in Major Departments of Shahrekord University of Medical Sciences Based on National Standards for Clinical Training Settings
ساختار گزارش صبحگاهی در گروه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر اساس استانداردهای ملی موقعیت‌های آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Styles of Dental Students at Shahid Beheshti University of Medical Sciences Using VARK Questionnaire
سبک‌های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی براساس پرسشنامه وارک (VARK)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Major Clinical Training Fields from the Perspective of Medical Students at Isfahan University of Medical Sciences
عرصه‌های آموزش بالینی گروه‌های بزرگ از دیدگاه کارآموزان پزشکی عمومی دانشکده‌ی پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research Self-efficacy among Postgraduate Students at Birjand University of Medical Sciences
خودکارآمدی پژوهشی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of the Dimensions of Job Characteristics Model on Creating and Developing Job Motivation in Faculty Members
تحلیل تأثیر ابعاد مدل ویژگی‌های شغلی در ایجاد و توسعه انگیزش شغلی اعضای هیأت‌علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Medicine Faculty ESP Curriculum: Perspective of Students and Faculty Members
برنامه درسی زبان تخصصی دانشکده پزشکی از دیدگاه دانشجویان و اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The International Educational Scientific Network for the Development of Medical Education between Iran and Afghanistan: Experience of Birjand University of Medical Sciences
گزارش تجربه ایجاد شبکه همکاری و هم‌افزایی علمی و آموزشی بین ایران و افغانستان برای توسعه آموزش پزشکی: تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of teaching dialogical skills to faculty members on their effective teaching performance
مطالعه تأثیر آموزش مهارت‌های دیالوژیکی به اعضای هیأت‌علمی بر عملکرد تدریس اثربخش آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analytical definition of the concept of "competency" through McKenna approach
تعریف تحلیلی مفهوم "صلاحیت"
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Title: Can We Use the Clinical Integrative Puzzle (CIP) For the Assessment of Clinical Reasoning in Nursing Students?
آیا می‌توان از آزمون پازل جامع (CIP) در سنجش استدلال بالینی دانشجویان پرستاری استفاده کرد؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Specialists’ Experiences of Decision-Making in Moral Dilemmas
تجربه‌های متخصصین پزشکی در ارتباط با تصمیم‌گیری در موقعیت‌های دشوار اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prioritizing the dimensions of university independence from the perspective of academic experts
اولویت‌بندی ابعاد استقلال دانشگاهی از دیدگاه خبرگان دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of OSCE on learning, satisfaction and test anxiety of nursing students: a review study
تأثیر ارزشیابی به روش آسکی بر یادگیری، رضایت و اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری: مطالعه‌ی مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structural Model Evaluation of the Correlation of Family Functioning and Parental Abuse with Students’ Academic Achievement: The Mediating Role of Social Adequacy and Academic Self-efficacy
ارزیابی مدل ساختاری رابطه عملکرد خانواده و بدرفتاری والدین با پیشرفت تحصیلی فرزندان: نقش میانجی کفایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research Self-Efficacy and Career Decision-Making Self-Efficacy of Students at Shiraz University of Medical Sciences: An Explanatory Model
خودکارآمدی پژوهش و خودکارآمدی تصمیم‌گیری حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ ارائه یک مدل تبیینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Flipped Classroom On Critical Thinking Disposition in Nursing Students
تأثیر به‌کارگیری روش آموزشی کلاس درس معکوس بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Causal Model of the Relationship Between Classroom Management Styles and Academic Rehabilitation with Focus on Mediating Role of Psychological Capitals
مدل علی روابط سبک‌های مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با توجه به نقش واسطه‌ای سرمایه‌های روان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploratory Relationship between Epistemological Beliefs and Self-directed Learning among Nursing Students
رابطه اکتشافی بین عقاید معرفت‌شناختی و یادگیری خودراهبر در بین دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Serious Challenge In Innovation Program Of Medical Education: Need Assessment Of Medical Sciences Disciplines In Iran
یک چالش جدی برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی؛ نیاز سنجی رشته مقاطع علوم پزشکی در کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Letter to Editor
رباتی که در آزمون پزشکی قبول شد!
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Medical Students: Computer-Based Teaching versus Traditional Lecture
آموزش دانشجویان پزشکی: مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر کامپیوتر و سخنرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles