Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 15, Number 0 (2015-4)


Title: Critical Appraisal: mechanisms for promoting mentorship program: a qualitative study
نقد مقاله:راه‌کارهای ارتقای طرح منتورشیپ: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The importance of teacher evaluation at students' perspective, a forgotten necessarily
اهمیت ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان؛ ضرورتی فراموش شده
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Formative Assessment on Medical Students’ Learning Outcomes in Anatomy and Histology Courses in Isfahan University of Medical Sciences
تأثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری دروس آناتومی و بافت‌شناسی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Common problems in writing references of articles that submitted to Iranian Journal of Medical Education
مشکلات شایع در رفرنس‌نویسی مقالات ارسال شده به مجله ایرانی آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Linear regression, the normal distribution of error values or normal distribution of the dependent variable?
رگرسیون خطی، نرمال بودن توزیع مقادیر خطا یا نرمال بودن توزیع متغیر وابسته؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality Assessment of Educational Services in Nursing and Midwifery School of Kerman Based on SERVQUAL Model
کیفیت خدمات آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی کرمان بر اساس مدل سروکوال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Justice Perception of Performance Appraisal System and Organizational Citizenship Behavior and Organizational Commitment among Nurses
رابطه ادراک عدالت از سیستم ارزیابی عملکرد با رفتار شهروندی و تعهد سازمانی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Appropriate Strategies to Empower Faculty Members of Medicine in Education: Viewpoints of Faculty Members of Mashhad School of Medicine
راه‌کارهای مناسب توانمندسازی اساتید پزشکی در حوزه آموزش از نظر اعضای هیأت‌علمی دانشکده پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Self-Directed Learning Readiness and Critical Thinking Disposition in Students’ Interaction in Blended Learning Environment
نقش آمادگی خودراهبری در یادگیری و گرایش به تفکر انتقادی در تعامل دانشجویان در محیط آموزش تلفیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interns’ Change Readiness in Terms of Self-assessment of Clinical Competency in Mashhad University of Medical Sciences
آمادگی برای تغییر کارورزان پزشکی در زمینه خود ارزیابی صلاحیت‌های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Classroom management Techniques: Tips for managing classroom
فنون مدیریت کلاس: راهنمایی برای اداره کردن کلاس درس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

letter to editor
ارزیابی یک درس در دو نوع ورودی دولتی و خودگردان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs of Executive Managers in Subsidiaries of Isfahan University of Medical Sciences regarding Administrative Rules and Regulation
نیازهای آموزشی مسؤولین اجرایی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از قوانین و مقررات اداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Midwifery Students’ Satisfaction with Logbook as a Clinical Evaluation Tool in Shiraz University of Medical Sciences
رضایت‌مندی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارزشیابی بالینی به روش دفترچه ثبت مهارت‌های بالینی (Log Book)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Procrastination and Motivational Self-Regulation in Predicting Students’ Academic Engagement
نقش تعلل‌ورزی و خود تنظیمی انگیزشی در پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

راه‌کارهای ارتقای طرح منتور شیپ: مطالعه کیفی
راه‌کارهای ارتقای طرح منتور شیپ: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of Entrepreneurial Capacity and Culture in Babol University of Medical Science through Fuzzy Analysis Method
تبیین ظرفیت و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه علوم پزشکی بابل از طریق روش تحلیل فازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Letter to editor
نقد مقاله: مقایسه پیشرفت تحصیلی در تدریس به روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مسأله در دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

System based education in medical sciences: necessary but forgotten.
آموزش مبتنی بر سیستم در علوم پزشکی: ضروری اما فراموش شده
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Guide to the use of statistical methods in clinical studies
نقد مقاله: راهنمای استفاده از آزمون‌های آماری در مطالعات مداخله‌ای
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Some notes for increase reporting of interventional studies
نکاتی جهت افزایش کیفیت گزارش‌دهی مطالعات مداخله‌ای
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors affecting teacher evaluation scores: the students` viewpoints of Kurdistan University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Evaluation Tool for Operating Room Students: Development and Measurement of Reliability and Validity
ابزار ارزشیابی بالینی دانشجویان اتاق عمل: تدوین و سنجش روایی و پایایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of Nursing Students’ Satisfaction in Compact Disc-based Education vs. Traditional Education
مقایسه رضایت‌مندی دانشجویان کارشناسی پرستاری در دو روش آموزش از طریق لوح فشرده و آموزش سنتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Basic Sciences Curriculum Modifications in Isfahan University of Medical Sciences: The Students’ Viewpoint
ارزشیابی تغییرات چیدمان دوره علوم پایه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between academic self-efficacy with perceived stress, coping strategies and perceived social support among students of University of Guilan
رابطه خودکارآمدی تحصیلی با استرس ادراک شده، راهبردهای مقابله‌ای و حمایت‌های اجتماعی ادراک شده در دانشجویان دانشگاه گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles