Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 13, Number 6 (2013-9)


some notes about the application of path analysis method in the medical education researches: a commentary on the article “The Relation between Spiritual Intelligence and Test Anxiety Among Nursing and Midwifery Students: Application of Path Analysis”
نکاتی در باب استفاده از روش تحلیل مسیر در پژوهش‌های حوزه آموزش علوم پزشکی نقدی بر مقاله: "ارتباط هوش معنوی با اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری و مامایی: کاربرد تحلیل مسیر"
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Barriers to Scholarship Research Activities in Medical Universities
نقد مقاله: موانع انجام فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

comment about Comparison of the Effects of Modern Assessment Methods (DOPS and Mini-CEX) with traditional method on Nursing Students' Clinical Skills: A Randomized Trial
نقد مقاله:مقایسه تأثیر به‌کارگیری روش‌های ارزشیابی DOPS وMini-CEX با روش سنتی بر مهارت‌های بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه تجربی تصادفی شده
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation Modeling (SEM) in Health Sciences Education Researches: An Overview of the Method and Its Application
مدل‌یابی معادلات ساختاری در پژوهش‌های مرتبط با آموزش علوم سلامت: معرفی روش و کاربرد آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Creative Teaching in Mashhad University of Medical Sciences: Students’ Viewpoints in School of Nursing and Midwifery
وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Disposition and Its relationship with Self-Esteem in Pre-Clinical and Clinical Medical Students of Kermanshah University of Medical Sciences
گرایش به تفکر انتقادی و ارتباط آن با عزت‌نفس در دانشجویان پزشکی دوره پیش بالینی و بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Students’ Satisfaction with Major, Mental Health and Academic Achievement in Arak University of Medical Sciences
رابطه رضایت از رشته تحصیلی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students’ Perspectives on Actual and Ideal Support and Supervision in Clinical Learning Environments in Zanjan University of Medical Sciences in 2011
دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد حمایت و نظارت واقعی و مورد انتظار در محیط‌های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs of General Practitioners Who Enrolled as Family Physicians in National Family Medicine Program and Referral System
نیازهای آموزشی پزشکان عمومی داوطلب در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

How many Times of Intramuscular Injection and Intravenous Catheter Insertion is Essential for Learning? Developing Standards according to the Learning Curves
چند بار انجام تزریق عضلانی و برقراری خط وریدی برای یادگیری لازم است؟ تدوین استاندارد بر اساس منحنی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Rehabilitation Students’ Learning in Neurology through Lecture with Team-Based Learning (TBL)
میزان یادگیری دانشجویان توان‌بخشی از درس نورولوژی در روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles