Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 13, Number 3 (2013-6)


Study of the method, lead to upgrading quality in training medical students in Orthopedic Units, by clinical anatomy recall1
آموزش ادغام یافته آناتومی کاربردی در دوره اکسترنی بخش ارتوپدی برای دانشجویان پزشکی: گزارش یک تجربه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

--The results of intervention studies are always reliable and generalizable to other groups?
آیا نتایج مطالعات مداخله‌ای همیشه مطمئن و قابل تعمیم به سایر گروه ها می باشد؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Use of Information Resources for Clinical Decisions by Nurses and Nursing Students, and Its Barriers after Introducing Information Technology
استفاده پرستاران و دانشجویان پرستاری از منابع اطلاعاتی برای تصمیم-گیری بالینی، و موانع آن بعد از آموزش فناوری اطلاعات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Internal Efficiency and External Effectiveness of the General Medicine Curriculum: Perspectives of Students, Graduates and Faculty Members at Shahid Sadughi University of Medical Sciences
کارایی درونی و اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره دکترای حرفه‌ای پزشکی از دیدگاه دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Barriers to Effective Diabetes Self-Management Education
موانع اثربخشی آموزش خودمدیریتی دیابت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Direct Observation of Procedural Skills (DOPS) in Restorative Dentistry: Advantages and Disadvantages in Student's Point of View
آزمون مشاهده مستقیم مهارت‌های عملی(DOPS) دانشجویان در بخش دندانپزشکی ترمیمی ؛ بررسی مزایا و معایب از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison between Integrated Courses and Discipline-Based physiopathology Program in Zanjan University of Medical Science
مقایسه برنامه کورسی با برنامه ترمی ارائه دروس‎‎فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Learning in Instructional Design Model: Medical Students’ Viewpoint in Fasa University of Medical Sciences
ارزیابی نقش عوامل مؤثر در طراحی الگوی منظم آموزشی بر یادگیری از دیدگاه دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی فسا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Supervision in Nursing Education: Definitions and Models
جایگاه نظارت بالینی در آموزش پرستاران: مروری بر تعاریف و مدل‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Two Models for Evaluation of Pre-internship Comprehensive Test: Classical and Latent Trait
مقایسه مدل‌های کلاسیک و خصیصه مکنون در ارزیابی آزمون‌های تخصصی ورود به دوره‌های کارورزی رشته پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles