Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 11, Number 6 (2012-1)


Factors Affecting E-Learning Acceptance among Students of Tehran University of Medical Sciences Based on Technology Acceptance Model (TAM)
عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بر مبنای مدل پذیرش فناوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Requirements for Effective Evaluation in Nursing Education: a Qualitative Study
الزامات ارزیابی اثربخش در نظام آموزش پرستاری؛ یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived Clinical Learning Experiences of Medical Students: A Qualitative Approach
تجربه یادگیری بالینی دانشجویان پزشکی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Barriers and Facilitators of Patient's Education: Nurses’ Perspectives
تبیین تجارب پرستاران در زمینه موانع و تسهیل‌کننده‌های آموزش به بیمار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of an Educational Self-Care Program on Knowledge and Performance in Patients with Heart Failure
تأثیر یک بر نامه آموزشی خودمراقبتی بر آگاهی و عملکرد بیماران مبتلا به نارسایی قلب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Discipline (Major) Choice among Newly Admitted Students of Nursing in Kerman University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر انتخاب رشته در دانشجویان پرستاری تازه وارد دانشگاه علوم پزشکی کرمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Modern Educational Strategies in Reducing Intravenous Drug Administration Error: A Non-Randomized Clinical Trial
نقش راه‌کارهای نوین آموزشی در کاهش خطاهای تجویز داروهای وریدی- یک مطالعه کارآزمایی بالینی غیر تصادفی شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Styles of Medical Students in Birjand University of Medical Sciences According to VARK Model
سبک‌های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشکاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل وارک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

the effect of supporting consultation on student with weak educational progress
تأثیر مشاوره حمایتی برای دانشجویان با پیشرفت تحصیلی ضعیف
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Lecture and Group Discussion Methods on Learning Anatomical Sciences: A Study in PhD students
مقایسه دو روش مباحثه و سخنرانی درمیزان یادگیری دانشجویان مقطع دکترای تخصصی علوم تشریح
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Facilitators and Barriers in Application of Peer Learning in Clinical Education according to Nursing Students
عوامل تسهیل‌گر و ممانعت‌کننده در استفاده از روش یادگیری از همتایان در آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mechanisms to Attract Nurses’ Parthnership in Clinical Education: Perspective of Managers, Nursing Educators, and Staff Nurses
ساز و کارهای جلب مشارکت پرستاران در آموزش بالینی از دیدگاه مدیران، مدرسین پرستاری و پرستاران بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles