Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 11, Number 5 (2011-12)


The Effect of Teaching Uning a Blend of Collaborative and Mastery of Learning Models, on Learning of Vital Signs: An Experiment onNursing and Operation Room Students of Mashhad University of Medical Sciences
تأثیرتدریس با تلفیق دو الگوی آموزشی همیاری و یادگیری در حد تسلط بر یادگیری مبحث علایم حیاتی: تجربه ای از دانشجویان پرستاری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Importance of Implementing Clinical Lesson Plans, and Related Obstacles According to the Instructors
اهمیت اجرای طرح درس بالینی و موانع اجرای آن از دیدگاه اساتید
| [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students' Comprehension of Community Health Nursing Training in Field: A Qualitative Research
درک دانشجویان پرستاری از کارآموزی در عرصه پرستاری بهداشت جامعه: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs of Top Administrators and Managers Working at Vice-Chancelleries for Health in Iranian Universities of Medical Sciences
نیازهای آموزشی مدیران و کارشناسان مسؤول حوزه ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students' Self-Assessment Regarding Clinical Skills Achievement in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences (2009)
خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت‌های بالینی پرستاری داخلی- جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز سال 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Students’ Opinion about Islamic Thoughts Courses in Mazandaran University of Medical Sciences in 2008-2009
دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره دروس اندیشه اسلامی در سال تحصیلی 88- 1387
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construct Validity and Reliablity of Evaluation Tools for Midwifery Students at the Final Examination in Mashhad School of Nursing and Midwifery
روایی سازه و پایایی ابزارهای ارزشیابی امتحان پایان دوره تحصیلی دانشجویان مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Practical Anatomy as an Advance Organizer for Anatomy Lectures: Effectiveness in Learning Facilitation for Dental Students
ارائه عملی درس آناتومی به عنوان پیش‌سازمان‌دهنده برای تدریس تئوری: اثربخشی در تسهیل یادگیری دانشجویان دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dental Environment Stress and Students' Personality in Rafsanjan Dentistry School
استرس ناشی از محیط تحصیلی دندانپزشکی و شخصیت فردی در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی رفسنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of actual and preferred nursing student perception of clinical learning environment in Arak university of medical sciences, 2009
مقایسه درک واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of knowledge and perception of medical students of Tehran university of medical sciences about biostatistics
میزان دانش و درک اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مطالب آمار زیستی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Birjand
دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به عوامل مؤثر بر تحقیق و پژوهش در سال تحصیلی 85-86
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge, Attitude and Performance of Clinical Faculty Members on Community Oriented Medical Education: A Survey in Mashhad School of Medicine
سطح آگاهی، نگرش و عملکرد اعضای هیأت‌علمی بالینی دانشکده پزشکی مشهد نسبت به آموزش پزشکی جامعه‌نگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge and Attitudes of Clinical Teachers, Family Physicians, and Medical Interns towards Giving Bad News, a Study in Jahrom University of Medical Sciences
آگاهی و نگرش اساتید بالینی، پزشکان خانواده و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مورد اعلام خبر بد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles