Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 11, Number 4 (2011-11)


Prevalence of Students’ Misconceptions in Cardiovascular Physiology, and the Role of Taking Physiology Courses
میزان شیوع درک غلط دانشجویان از مفاهیم فیزیولوژی قلب و گردش خون و نقش گذراندن این دروس در کاهش آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of procedural learning by medical students of Shiraz University of Medical Sciences according to their logbooks in 2009
وضعیت کار عملی کارآموزان گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس یادداشت‌های الکترونیکی روزانه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Peer Education on Practical Skills Training of Dentistry Students in Restorative Preclinic
تأثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Rating of Iranian Medical Sciences Universities in Education, Based on Efficiency Index
رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حوزه آموزش بر اساس شاخص کارایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Open Source Learning Management Softwares and Presenting a Native Evaluation Tool
مقایسه نرم‌افزارهای مدیریت یادگیری کد منبع باز در آموزش الکترونیک، و ارائه یک ابزار ارزیابی بومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mentorship and Preceptorship: seniority-based education
ارشدیت، مفهومی گم شده در آموزش پرستاری ایران:مفهوم و کاربرد واژه‌های پیش‌رایزنی و رایزنی در آموزش پرستاری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Proper e-content format for internet based continuous medical education in Iran
تعیین نوع مناسب محتوای الکترونیکی برای برنامه های آموزش مداوم اینترنتی جامعه پزشکی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Clinical Evaluation with Portfolio on Critical Thinking Skills of Nursing Students
تأثیر ارزشیابی بالینی به روش پوشه کار بر میزان مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Instructional Design, Implementation, and Evaluation of an E-Learning System, an Experience in Tehran University of Medical Sciences
طراحی آموزشی، اجرا و ارزشیابی یک سیستم یادگیری الکترونیکی، تجربه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students, View Points on Internship Community Medicine Course in Tehran Medical Universities
دیدگاه دانشجویان پزشکی شهر تهران در مورد دوره کارورزی پزشکی اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the competency dimensions of supervisor professor from the nursing students’ viewpoints: A qualitative study
شناسایی ابعاد صلاحیتی استاد راهنما از دیدگاه دانشجویان پرستاری: تحقیق کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Strengths and Shortcomings of the First Distance Learning MPH Course at Kerman Medical University From the Students' Viewpoint:A Qualitative Study
موارد ضعف و قوت اولین دوره آموزش غیرحضوری گواهی‌نامه عالی بهداشت کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه دانشجویان این دوره: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pharmacy Students’ Attitude in Tabriz University of Medical Sciences toward Using Computerized Simulations in Teaching
بکارگیری روش شبیه‌سازی رایانه‌ای در آموزش درس فارماکولوژی داروسازی: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles