Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 8, Number 1 (2008-9)


تکنیک دلفی: ابزاری در تحقیق
تکنیک دلفی: ابزاری در تحقیق
| [PDF-FA] | [XML] |

Isfahan University of Medical Sciences: Two Decades of Scientific Achievements
دستاوردهای دو دهه حضور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در عرصه تولید علم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Factors Affecting Reluctance to Scientific Writing from The Viewpoints of Basic and Clinical Sciences Faculty Members in Hamedan University of Medical Sciences in 2006
مقایسه عوامل مؤثر بر عدم گرایش به نگارش مقالات علمی از دیدگاه اعضای هیأت علمی علوم پایه و بالینی دانشگاه علوم پزشکی همدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Characteristics and Structure of Dentistry Graduated Students' Theses in Shahid Sadughi University of Medical Sciences
ارزیابی ویژگی‌ها و ساختار پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Introducing Evidence Based Medicine on Critical Appraisal Skills of Medical Students
تأثیر دوره آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد بر توانایی نقد مقالات توسط دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Educating Ways of Contagion and Prevention of AIDS on Knowledge and Attitude of Clinical Students of Isfahan University of Medical Sciences
تأثیر آموزش راه‌های انتقال و پیشگیری از بیماری ایدز بر سطح آگاهی و نگرش دانشجویان دوره بالینی دانشکده پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Quality Improvement Process from the Viewpoints of Faculty Members of Universities in Isfahan Province: A Comparison Based on Academic Quality Improvement Program (AQIP)
فرایند بهبود کیفیت آموزشی از نظر اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان اصفهان: مقایسه‌ای بر اساس مقیاس AQIP
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effect of Two Methods of Presenting Physical Education Π Course on the Attitudes and Practices of Female Students towards Regular Physical Activity in Isfahan University of Medical Sciences
مقایسه تأثیر دو روش ارایه واحد درسی تربیت بدنی 2 بر نگرش و عملکرد مرتبط با فعالیت جسمانی منظم دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Teachers' Viewpoints towards Objective Structured Clinical Examination in Kerman University of Medical Science
نظرات مدرسین بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی با ساختار عینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students' Experiences in Reflective Thinking: A Qualitative Study
تجارب دانشجویان پرستاری در مورد بازاندیشی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Students' Academic Failure in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences in 2005
علل مشروط شدن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Senior Nursing Students' Skills in Patients' Health Assessment in Zanjan University of Medical Sciences
مهارت دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بررسی وضعیت سلامت بیماران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Spending Leisure Time in Students of Shiraz University of Medical Sciences, 2005
چگونگی گذراندن اوقات فراغت و همبسته‌های آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Viewpoints of General Dentists of Rafsanjan and Kerman toward Continuing Education Program of Restorative Dentistry
نظرات دندانپزشکان عمومی شهرستان‌های کرمان و رفسنجان در مورد برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Making Students to Drop their Courses at the End of Semester in Shiraz University of Medical Sciences
علل حذف نهایی دروس دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Educational Environment of Main Clinical Wards in Educational Hospitals Affiliated to Iran University of Medical Sciences: Learners' Viewpoints Based on DREEM Model
محیط آموزشی بخش‌های اصلی بالینی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از دیدگاه فراگیران بر اساس مدل DREEM
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-efficacy and Self-regulated Learning in Clinical Performance of Nursing Students: A Qualitative Research
خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficacy of New Method of Cardiopulmonary Resuscitation Training in Promoting Knowledge and Skills of 4th Year Medical Students
کارآیی روش نوین آموزش احیای قلبی- ریوی در ارتقای سطح دانش و مهارت دانشجویان پزشکی سال چهارم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Proposing Appropriate National Standards for Nursing and Midwifery Education Derived from International Standards: a Case Study, Master of Science in Nursing and Midwifery
پیشنهاد استانداردهای مناسب کشوری پرستاری و مامایی با اقتباس از استانداردهای بین‌المللی: مطالعه موردی دوره کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members' Attitude toward Academic Advising and Counseling and their Viewpoints about Counseling Duties
نگرش اساتید نسبت به مشاوره و راهنمایی تحصیلی و نظر آنها در مورد وظایف مشاوره
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles