Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 7, Number 2 (2008-3)


وضعیت و ضرورت آموزش نسخه‌نویسی از دیدگاه پزشکان عمومی لرستان و رؤسای دانشکده‌های پزشکی
وضعیت و ضرورت آموزش نسخه‌نویسی از دیدگاه پزشکان عمومی لرستان و رؤسای دانشکده‌های پزشکی
| [PDF-FA] | [XML] |

انگیزه انتخاب رشته مامایی در دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در سال 85-84
انگیزه انتخاب رشته مامایی در دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در سال 85-84
| [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Learning Characteristics and Academic Achievement in Nursing and Midwifery Students
ارتباط ویژگی‌های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Minimum Learning Essentials to Orthopedic Interns in Isfahan University of Medical Sciences
آموزش حداقل‌های یادگیری کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of Qualitative Study Data Using Software
تحلیل داده‌های پژوهش‌های کیفی با استفاده از نرم‌افزار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internal Efficiency Evaluation Indicators in Universities of Medical Sciences
شاخص‌های سنجش کارآیی درونی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Challenges of Nursing Students during Their Study: A Qualitative Study
چالش‌های دوران تحصیل دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Views of Newly Graduated Nurses toward Their Supporting StَAuts during Transition Stage in Tabriz University of Medical Sciences
دیدگاه پرستاران تازه دانش‌آموخته درباره وضعیت حمایتی آنها در طول دوره گذر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Lecture and Problem-based Learning Methods in Teaching Limb Anatomy to First Year Medical Students
مقایسه دو روش سخنرانی و یادگیری بر اساس حل مسأله در آموزش آناتومی اندام به دانشجویان پزشکی سال اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Senior Medical Students' Self Evaluation of their Capability in General Competencies in Shiraz University of Medical Sciences
خودارزشیابی دانشجویان سال آخر پزشکی از میزان توانایی آنها در صلاحیت‌های عمومی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interns' Viewpoints toward the StَAuts of Training by Residents in Isfahan Univeristy of Medical Sciences
نظرات کارورزان در مورد وضعیت آموزش دستیاران به آنها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medication Calculation Skills in Nursing Students of Arak University of Medical Sciences in 2007
مهارت محاسبات دارویی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1386
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Facilitating and Preventing Factors in Learning Clinical Skills from the Viewpoints of the Third Year Students of Fatemeh School of Nursing and Midwifery
عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده یادگیری مهارت‌های بالینی از دید دانشجویان پرستاری سال سوم دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job Satisfaction and its Affecting Factors from the Viewpoints of Faculty Members of Kermanshah University of Medical Sciences
رضایت شغلی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students' Experiences and Perceptions of Effective Instructor in Clinical Education
تجارب و درک دانشجویان پرستاری از مفهوم مربی اثربخش در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Prenatal Care Group Education on Pregnant Mothers' Knowledge, Attitude and Practice
تأثیر آموزش گروهی مراقبت دوران بارداری برآگاهی، نگرش و عملکرد مادران باردار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ten Year Trends in Faculty Members' Evaluation Results in Jondi Shapour University of Medical Sciences
روند نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک دوره ده ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing Clinical Education Fields from the Viewpoints of Nursing and Midwifery Instructors in Tabriz University of Medical Sciences, 2006
ارزیابی عرصه‌های آموزش بالینی از دیدگاه مربیان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1385
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Education Effectiveness from the Viewpoints of Medical Students of Tehran University of Medical Sciences
اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Attitude of Department Heads, Faculty Members, and Physicians of Mashhad University of Medical Sciences toward Continuing Medical Education through Internet: Investigating Some Related Factors
نگرش مدیران گروه، اعضای هیأت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به روش آموزش مداوم از طریق اینترنت: بررسی برخی عوامل مرتبط
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Adapted Model of Mastery Learning on Cognitive and Practical Learning of Nursing Students
تأثیر الگوی تعدیل شده تسلط‌آموزی بر یادگیری شناختی و عملکردی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

‍Clinical Supervision System: A Method for Improving Educational Performance of Nursing Personnel
سیستم نظارت بالینی: روشی برای بهبود عملکرد آموزشی پرسنل پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Factors Related to the Effective Clinical Teaching from Faculty Members' and Students' Points of View
مقایسه عوامل مرتبط با آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه مدرسان و دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Organizing “Nursing Mentors Committee”: an Effective Strategy for Improving Novice Nurses’ Clinical Competency
راهکاری اثربخش برای ارتقای صلاحیت بالینی پرستاران تازه‌کار: سازمان‌دهی کمیته رایزنان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job Satisfaction among Faculty Members of Isfahan University of Medical Sciences
رضایت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using Private Medical Centers in Training Medical Students: The Viewpoints of the Faculty Members of Isfahan University of Medical Sciences
بکارگیری مراکز درمانی خصوصی در آموزش دانشجویان علوم پزشکی: نظرات مسؤولین و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cardiopulmonary Resuscitation Workshop on Nurses’ Sustained Learning
تأثیر کارگاه آموزشی احیا قلبی- ریوی بر یادگیری پایدار پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dental Students' Competencies in Community Dentistry Course
توانمندی‌های دانشجویان دندان‌پزشکی در برنامه درسی دندان‌پزشکی جامعه‌نگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Self and Students' Evaluation of Faculty Members in School of Health of Hormozgan University of Medical Sciences
مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles