Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 2, Number 0 (2002-6)


بررسی نیازها و روشهای آموزشی پزشکان عمومی از دیدگاه شرکت کنندگان و مشمولین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 80-79
بررسی نیازها و روشهای آموزشی پزشکان عمومی از دیدگاه شرکت کنندگان و مشمولین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 80-79
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Research perspective at Tehran University of Medical Sciences from the viewpoint of the faculty members
چشم انداز پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی تهران (دیدگاهها و نظرات اعضاء هئیت علمی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study on opinion of medical teadhers in necessity of execution of community oriented medical education in medical sciences universities of Tehran in 1998.
بررسی ضرورت اجرای آموزش پزشکی جامعه نگر از دیدگاههای اعضاء هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران در سال 1377
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of the knowledge and attitude of the students of YUMS about AIDS in 2001
بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در زمینه ایدز در سال 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Changes in attitude of Talented Medical Students towards Academic and Social life During the First Year after Entering the University: A Qualitative Study
تغییر نگرش دانشجویان استعدادهای درخشان در زمینه زندگی اجتماعی دانشگاهی در طول نخستین سال ورود به دانشگاه: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The assessment of the effectiveness of continuous evaluation and education in using standard rules in midwifery offices in shiraz (2001-2002 ).
ارزیابی تاثیر آموزش و نظارت مستمر در رعایت ضوابط استاندارد در دفاتر کار مامایی شیراز 81-1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Medical Sciences Universities on the health care delivery, the point of view of authorities of universities
بررسی تأثیر دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بر ارائه خدمات بهداشتی از دیدگاه مسئولین دانشگاه.
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The quality of physical examination by students of Yazd University of Medcial Sciences
ارزیابی کیفیت مهارت انجام معاینه فیزیکی در کارورزان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

students of Management & Medical Informatic Faculty of Isfahan in 1999
آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی شیراز, شیراز.
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

First report on structure and function of Educational research& Development Centers in Iranian medical universities
اولین گزارش ساختار و عملکرد مراکز و واحدهای مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاهها / دانشکده های علوم پزشکی کشور سال 1378
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of faculty members from viewpoint of medical students of Lorestan University of Medical Sciences
ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 81-80
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying active time of clinical education of nursing student in university of medical sciences, Rafsanjan
بررسی مدت زمان فعال آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing strategies to increase faculty members effective attendance in educational activities in medical science universities
تعیین راهکارهای افزایش حضور مؤثر آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Accreditation: Non-governmental and Voluntary?
غیردولتی و داوطلبانه بودن اعتباربخشی؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of educational workshops holds by EDC of Tehran University of Medical Sciences on the participant faculty
بررسی تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات وتوسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران ازسال1374 تاسال1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of some aspects of patients admitted to general internal medicine wards of Shiraz University of Medical Sciences with emphasis on educational needs of medical students.
بررسی برخی خصوصیات بیماران بستری شده در بخش های داخلی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر نیازهای آموزشی دانشجویان دوره عمومی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ views towards teachers evaluation , Ahwaz Medical Sciences University
نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به ارزشیابی استاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs assessment application and evaluation of nursing and midwifery continuing education program during the years 1999 to 2000 at Shiraz University of Medical Sciences
بررسی نیازها، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های آموزش مداوم پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 80- 1379
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The views of students, employees & academic board members of operating room & anesthesia college degree on studying for B.M. degree in nursing(2001)
نظرات دانشجویان، شا غلین و اعضای هیات علمی رشته های کاردانی اتاق عمل و هوشبری نسبت به ادامه تحصیل در رشته پرستاری- 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students` view points about priorities in teacher evaluation
تعیین دیدگاههای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد الویتهای ارزشیابی اساتید در نیمسال دوم تحصیلی 80-1379
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on opinions of faculties about the efficiency of student ratings on teacher performance in Iran University of Medical Sciences during 1378 - 80
بررسی نظرات اساتید و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی ایران در مورد تأثیر ارزشیابی دانشجویان از اساتید در بهبود تدریس اساتید در سالهای 80-1378
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review Psychometric Parameters of the 29th Residency Test (1380) According to the Classic Test Theory (CTT)
بررسی مشخصه های روان سنجی آزمون بیست و نهمین دوره پذیرش دستیاری در سال 1380 براساس نظریه تستی کلاسیک (CTT)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Internship evaluation and reorganization in Isfahan University of Medical Sciences in 2001 (preliminary phase: Gynecology educational needs determination).
بررسی و سازماندهی مجدد فرآیند آموزشی دوره های کارورزی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380 (مرحله مقدماتی تعیین نیازهای آموزشی بخش زنان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of IUMS clinical faculties’ opinions on their motivation for working in university, 2001.
بررسی نظرات اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در مورد انگیزه فعالیت آنان در دانشگاه، 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A New Criterion for Screening Medical Applicants
معیاری جدید برای گزینش داوطلبان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the awareness of general practitioners and interns of yasuj about pediatric tuberculosis
میزان آگاهی پزشکان عمومی واینترن های شهر یاسوج از بیماری سل کودکان1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Possibility of Practical Acquaintance of Medical Students at Clinical Stage in Shiraz Medical University with TB
بررسی امکان آشنایی عملی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقطع بالینی با بیماری سل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of different types of learning materials used by students in courses of basic medical sciences
بررسی کارایی آموزشی اشکال مختلف متون دروس علوم پایه پزشکی مورد استفاده دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Which is effective: self-directed learning or tutor-directed learning on the level of nursing skills
بررسی مقایسه ای تاثیردوالگوی آموزشی معلم مدار و فرد مدار بر میزان یادیگری مهارت های پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The View point of university students about factors related to time management
عوامل موثردر استفاده بهتر از وقت در جهت دستیابی به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predictive validity of the comprehensive basic science examination mean score for assessment of medical students’ performance
بررسی اعتبار پیش بینی امتحان جامع علوم پایه در موفقیت دانشجویان پزشکی در دوره فیزیوپاتولوژی و امتحان جامع پره انترنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Ph.D Nursing Entrance Exam
ارزشیابی آزمون دکتری پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of clinical exam on midwifery students` confidence in clinical skills
بررسی تأثیر امتحان بالینی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان مامایی در مهارت بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Is rule 13 of educational legislation for gifted and talented students in universities a valid rule? A preliminary report
روایی ماده 13 آئین نامه تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان ممتاز به چه میزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

15th International Congress of Geographic Medicineand 5th National Congress of Medical Education Views of Medical Students, Entry 1995 About Histology Teaching at Shiraz Medical School
دیدگاه دانشجویان ورودی سال 1375 دانشکده پزشکی شیراز در مورد درس بافت شناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The survey of knowledge and practice of faculty members about validity and reliability of exams
بررسی آگاهی و عملکرد اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد روشهای سنجش اعتبار و پایایی سئوالات امتحانی ؛ سال 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey of teachers` view points of Jahrom Medical School Towards Teachers Evaluation By Student
بررسی نظرات اساتید دانشکدعلوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The survey of the Gonabad medical sciences students views on their educational needs and improving theoritical and clinical education program (2001-2002)
بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی گناباد در مورد نیازهای آموزشی آنان و چگونگی ارتقاء برنامه های آموزش نظری ـ بالینی ( سال تحصیلی 1381 –1380 )
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between students’ GPA and evaluation score of teacher
رابطه بین عملکرد تحصیلی دانشجویان با نمره ارزشیابی استاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predictive validity of the comprehensive basic science examination (CBSE) for success assessment of comprehensive preintership examination (CPIE) in medical students
اعتبارپیشگویی امتحان جامع علوم پایه برای ارزیابی موفقیت دانشجویان پزشکی در امتحان جامع پیش کارورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reflection perspectives of Tabriz Nursing Student
بازاندیشی از دیدگاه دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Student Ratings of Instruction: True or False
ارزشیابی استاد توسط دانشجویان : صحیح یا غلط
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review of the viewpoints of the faculty members of Tehran University of Medical Sciences on the current problems in educational programming at the university
بررسی نظرات اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد مشکلات موجود در برنامهریزی آموزشی دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Graduate Medical Education in Iran with WFME International Guidelines: Quality Improvement in Postgraduate Medical Education
بررسی تطبیقی نظام آموزش پزشکی تخصصی کشور با راهنمای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی:
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge of Anesthesia Technician Students about their course. A descriptive study at Kashan University of Medical Sciences-2002 .
بررسی آگاهی دانشجویان هوشبری دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از رشته تحصیلی خود ، قبل ازانتخاب آن درکنکورسراسری –1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of Educational Objectives of Kashan University of Medical Sciences Departments in 2002
ارزیابی اهداف یادگیری گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the course plan status of faculty staff of shahid Saduoghi University of Medical Science of Yazd in the year 2002
بررسی وضعیت طرح درس اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of clinical departments internal evaluation in Iran University Medical Sciences 2001-2002
بررسی ارزشیابی درونی گروههای بالینی در دانشگاه علوم پزشکی ایران سال 81-1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Student Evaluation by Basic Sciences` Instructors in Zahedan University of Medical Sciences in 2001
بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیئت علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between medical physiopathology and stager students’ education competency in practical social medicine course
مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی مقاطع فیزیوپاتولوژی و کارآموزی بالینی در درس عملی پزشکی اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Skills Centers Standards
استاندارد‌های مراکز آموزش مهارت‌‌های بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The survey on information of medical students (Interns) about infectious diseases (Tuberclosis, Brucella, Meningitis, Dysentry)
بررسی آگاهیهای علمی کارورزان پزشکی در مورد 4 بیماری سل ، تب مالت ، اسهال خونی و مننژیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relation between students’ use of learning and study strategies and their academic and personal characteristics in Mashad University of Medical Sciences, 1999
ارتباط راهبردهای مطالعه و یادگیری با ویژگیهای فردی و سوابق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد - سال 1378
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The investigation of quality in Zahedan University of Medical Sciences from students’ view points and solution to improve the situation
بررسی‌کیفیت‌ آموزشی‌ دانشگاه ‌علوم ‌پزشکی ‌زاهدان ‌از دید دانشجویان‌ و ارائه ‌راهکارها جهت‌ بهبود وضعیت‌ 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of educational needs correspondence with educational content of workshops in prevalent psychiatry & pediatric diseases according to subjects of continuing education in Kerman University of Medical Sciences
بررسی تطابق نیاز آموزشی ومحتوای آموزشی دوره های بیماریهای شایع روانپزشکی و بیماریهای شایع اطفال از دید مشمولین آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 80
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical education and autonomy in teaching hospitals
آموزش پزشکی و خودگردانی بیمارستانهای آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of conscript's opinion about Continuous Medical Teaching through 5th educational program of country`s medical science.
ارزیابی نظرات مشمولین آموزش مداوم نسبت به برنامه های باز آموزی پنج ساله دوم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Patients’ attitude toward the presence of students in teaching wards at teaching hospitals of Tabriz University of Medical Sciences at summer of 2000
نگرش بیماران در رابطه با حضور دانشجویان در بخشهای آموزشی در بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تابستان 1379
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Articles Available Only in Farsi
مقالاتی که فقط نسخه فارسی دارند
| [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles