Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 2, Number 0 (2002-12)


Assessment of midwifery clinical education at programming, quality and quantity of teacher and student.
بررسی آموزش بالینی رشته مامایی در ابعاد برنامه ریزی، کیفیت و کمیت از دیدگاه مربیان و دانشجویان مامایی (سال تحصیلی 80-79)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of effective factors on success of Shahed Medical Faculty Students in the basic science exams (12th to 22nd period)
بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت دانشجویان دانشکده پزشکی شاهد در آزمون های دوره 12 تا 22 علوم پایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structure and characteristics of postgraduate dissertations of Isfahan University of Medical Sciences
بررسی ویژگی ها و ساختار پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دهه 78-1368
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

What is the Clinical Skills Learning Center?
مرکز آموزش مهارتهای بالینی چیست؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Practical and Laboratory Teaching point of view in students in Babol Univeristy of Medical Sciences in 1st Term of 2001-2002
ارزیابی دانشجویان از وضعیت تدریس دوره های عملی وآزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیمسال اول 81-80
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Evaluation of Dentistry Students Proficiency of Guilan University in Understanding Educational Dentistry Films in English
ارزیابی میزان توانایی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درک فیلم‌های آموزشی به زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assesment of the results of basic sciences exams of medical students in Qazvin University
ارزیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی دوره‌های 12 تا 24 دانشگاه علوم پزشکی قزوین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers, points of view about evaluation
دیدگاه اساتید نسبت به شیوه ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey of medical students’ attitude toward medicine and it’s future in Jahrom Medical University (basic and clinical stages)
مقایسه نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در دو مقطع علوم پایه و بالینی در دانشکده پزشکی جهرم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between ENT operations performed in the morning and afternoon services of the Khalili Hospital and their role in the education of the residents
مقایسه اعمال جراحی گوش حلق و بینی در دو بخش صبح و عصر(کلینیک ویژه) بیمارستان خلیلی و نقش آنها در آموزش دستیاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical students points of view on clinical skill lab function in 8 month period
تأثیر آموزش اقدامات عملی بالینی بر میزان مهارت دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Results of evaluation of the medical students satisfaction from Clinical Skill Lab (CSL) of Tabriz
نتایج بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان پزشکی از بخش مهارتهای بالینی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the effects of practical procedures education in clinical skill center on medical students
بررسی تاثیر آموزش مهارتهای عملی در بخش مهارتهای بالینی (Skill lab) در مورد دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of practical skills of clinical medical student in Gorgan University
بررسی میزان مهارتهای عملی دانشجویان مقطع بالینی دانشکده پزشکی گرگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on teachers’ attitudes towards the feedback of evaluation results and improvement of teaching quality in Ahvaz Medical Sciences University
بررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به بازخورد نتایج ارزشیابی استاد و بهبود کیفیت تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The views of students and faculty members of nursing and midwifery about clinical education problems
‌بررسی نظرات دانشجویان و اعضاء هیئت علمی پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes of medical student towards psychiatry as their future job
بررسی گرایش دانشجویان پزشکی در مقطع علوم پایه و سال آخر به روان پزشکی به عنوان شغل آینده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pre- requisites and essentials for accreditation in Iran Medical Education System
پیش نیازها و الزامات اعتبار بخشی در نظام آموزش پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of Medical science students about Emergency contraception
نیازهای آموزشی دانشجویان علوم پزشکی در ارتباط با روش اورژانسی پیشگیری از حاملگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Development Centers in universities of medical sciences and health services: past, present
مراکز توسعه آموزش دانشگاههای علوم پزشکی کشور از گذشته تا حال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of satisfactory rate of family health students from OSCE tests comparing with traditional methods
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان بهداشت خانواده از آزمون به روش OSCE ، در مقایسه با آزمون مرسوم (سنتی) آگاهی ، نگرش و کسب مهارتهای ضروری برای ورود به موقعیت واقعی حرفه‎ای 81-1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Assesment of Educational Droupout Risk factors among Medical Students
بررسی علل افت تحصیلی در دانشجویان پزشکی ورودی 1371 و 1372 شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of general physicians toward ambulartory medicine education in health centers of Guilan university of medical universities
بررسی نگرش پزشکان عمومی مراکز بهداشتی درمانی استان گیلان در مورد آمزوش طب سرپایی 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes of academic staffs of Zahedan University of Medical Sciences toward ambulatory care education
بررسی نگرش اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به فرآیند آموزش طب سرپایی در سال 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of General practitioners’ views on the content of composed programs in Zahedan
بررسی نظرات پزشکان عمومی پیرامون محتوای برنامه های مدون آموزش مداوم پزشکی در زاهدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction of an objective structured clinical exam on midwifery life saving skills, and examinees satisfaction
معرفی یک آزمون ایستگاهی ارزشیابی مهارتهای حیات بخش مامایی و میزان رضایت آزمون شوندگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing two teaching strategies Lecture and PBL, on learning and retaining in nursing students
مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی با یادگیری بر پایه مسئله بر یادگیری و یادداری دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students’ Viewpoints about the Evaluation Methods at Internship Stage (Mashad University 2001)
نحوه ارزشیابی بخشهای بالینی و نظرات دانشجویان دانشکده پزشکی در سال1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Stress life events among students of Rafsanjan Mdical Sciences University 2002
بررسی عوامل تنش زا در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان –1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Need assessment of medical education’s general objectives in basic sciences & physiopathology periods according to intern’s views
نیازسنجی پیرامون اهداف کلی دوره علوم پایه و مقدمات بالینی پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی اینترن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of academic staff and students opinions toward medical education process
مقایسه نظرات اساتید با دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با فرآیند آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality improvement of clinical education by using daily check list of scientific board members on the basis of TQM
بهبود کیفیت آموزش بالینی بر اساس پایش روزانه فعالیت اعضا هیئت علمی به روش TQM
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of knowledge, attitude and computer skills of the faculty members of Isfahan University of Medical Sciences in regard to the application of computer and internet in medical education
بررسی دانش، نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی دانشگاه نسبت به کاربرد رایانه و شبکه جهانی اینترنت در امر آموزش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on leaning styles of medical students (Based on Kolb theory) in Qazvin
بررسی سبکهای یادگیری بر اساس نظریه کلب در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1380
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on student`s satisfaction of clinical education and its related factor
بررسی میزان رضایت کارورزان دانشگاه علوم پزشکی تهران از کیفیت آموزش بالینی با استفاده از فرمهای استاندارد سنجش رضایت شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of effectiveness of theoretical and clinical learning in increasing the student knowledge and performance
مقایسه کارایی دروس تئوری با دروس عملی بالینی در افزایش سطح آگاهی و عملکرد دانشجویان از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of tutors’ and students’ opinions in respect to present academic condition
مقایسه نظرات اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص وضعیت فعلی آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determination of the most important factors in overall effectiveness of a clinical teacher: students’ point of view
تعیین مهمترین عوامل تأثیرگذار بر ارزیابی آموزشی استاد از دیدگاه دانشجو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

To study the factors of establishing motivation in general physicians in order to enter into continuing education programs in Arak University of Medical Sciences in 2002
بررسی عوامل ایجاد انگیزه در پزشکان عمومی به منظور شرکت در برنامه های آموزش مداوم در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Language Learning Preference Styles of the Students of shiraz University of Medical Sciences
گرایشهای یادگیری زبان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ambulatory medical education in educational centers of Tabriz school of medicine, Intern’s point of view.
بررسی وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارورزان در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Information Seeking Behavior of Internal Medicine Staff in Shiraz Medical School
بررسی منابع اطلاعات پزشکی مورد استفاده گروه داخلی در دانشکده پزشکی شیراز در تیر و مرداد 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining CME needs of general physicians in East Azarbaijan province
تعیین نیازهای آموزش مداوم پزشکان عمومی استان آذربایجان شرقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey of junior medical student’s attitude toward medicine and its future
بررسی نگرش دانشجویان سال اول پزشکی نسبت به این رشته و آینده آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of effective factors on learning motivation of clinical students and suggesting the appropriate methods for reinforcement the learning motivation from the viewpoints of nursing and midwifery faculty, Tabriz University of Medical Sciences 2002.
بررسی عوامل موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها از دیدگاه مدرسان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز_ 1381
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The assessment of the opinion of the anesthesia attendings, medical externs and interns regarding the educational objectives of anesthesia internship course
بررسی نظرات اساتید بیهوشی، اکسترنها و اینترنهای رشته پزشکی در خصوص اهداف آموزشی دوره کارورزی بیهوشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of General Practitioners` points of view about the common and uncommon symptoms of diseases in Iran
بررسی نشانه های شایع و ناشایع بیماریها از دیدگاه پزشکان عمومی کشور ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Is student selection done perfectly?
مقایسه دیدگاه اعضاء هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص نحوه گزینش دانشجو برای دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Is “teaching” an obstacle to “research”?
آیا فعالیتهای آموزشی مانع پژوهش است؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of philosophy, goals and curriculum of graduate level of nursing education in Iran and other countries
مقایسه فلسفه, اهداف و برنامه های درسی سطوح تکمیلی آموزش پرستاری در ایران و جهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of an evaluation
ارزشیابی یک ارزشیابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Early encounter to clinic report of an intervention
تماس زودرس با محیط بالینی: گزارش یک مطالعه مداخله ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Articles Available Only in English
مقالاتی که فقط نسخه انگلیسی دارند
| [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles