Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 4, Number 1 (2004-6)


Internet resources for educational development
معرفی برخی پایگاه‌های مفید برای محققین آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Descriptive educational terminology
واژه شناسی توصیفی آموزش: کاربردهای طبقه بندی هدف های آموزشی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

teacher evaluation
آیا نمرات‌ دروس‌ مقطع‌ علوم‌پایه‌ با نمرات‌ همین‌ دروس‌ در امتحان‌ جامع‌ علوم‌پایه‌ ارتباط‌ دارد؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students Attitude Towards their Field of Study and Future Career
نگرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Employment Status of Midwifery Graduates of Babol University of Medical Sciences
وضعیت اشتغال دانش آموختگان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Electronic learning as a New Educational Technology and its Integration in Medical Education Curricula
آشنایی با آموزش الکترونیکی به عنوان فناوری جدید آموزشی و ادغام آن در برنامه های آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Lecture and Focus Group Teaching Methods on Nursing Students Learning in Community Health Course
تاثیر روش های آموزش سخنرانی و تفحص گروهی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (1)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Patients and physicians awareness of patients’ rights and its implementation at Beheshti hospital in Isfahan
آگاهی پزشکان و بیماران نسبت به حقوق بیمار و رعایت آن در بیمارستان شهید بهشتی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Characteristics of Effective Clinical Teachers as Perceived by Nursing Faculty and Students
مقایسه ویژگی های مدرسین بالینی اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The View Points of General Surgeons Attending CME Programs Regarding their Educational Needs, in Tehran University of Medical Sciences
نیازهای آموزشی جراحان عمومی ‌در برنامه های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه شرکت کنندگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Nursing Students about the Basic Principles of Infection Control: Programmed Instruction or Lecture Method
یادگیری دانشجویان پرستاری از اصول کنترل عفونت: آموزش برنامه ای یا سخنرانی؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Communication Skills Training for Physicians as a Strategy for Enhancing Patients’ Satisfaction: A Model for Continuing Education
آموزش مهارت های ارتباطی به پزشکان به عنوان راهکاری برای افزایش رضایت بیماران: الگویی برای آموزش مداوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing Internal Efficiency Indicators for Medical Education at Kerman University of Medical Sciences
ارزیابی برخی شاخص های کارآیی درونی آموزش رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles