Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 6, Number 2 (2006-12)


Descriptive glossary (Meta-Analyses)
واژه‌نامه توصیفی فراتحلیل‌ها
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective factors in learning how to work with computer by students of Mashad School of Health and paramedcal sciences
عوامل مؤثر در یادگیری کار با رایانه در دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی و بهداشت مشهد
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing and Midwifery Students’ Learning Styles in Tabriz Medical University
سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Education from the Viewpoints of Nursing and Midwifery Students in Shahrekord University of Medical Sciences
وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Midwifery Students in Labor and Delivery Training: Comparing two Methods of Logbook and Checklist
ارزشیابی کارورزی زایمان دانشجویان کاردانی مامایی: مقایسه دو روش دفترچه ثبت مهارت‌های عملکردی و چک‌لیست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Proposing a Participatory Model of Teacher Evaluation
ارائه یک مدل مشارکتی ارزشیابی استاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

ursing Students’ and Instructors’ Viewpoints Regarding Professional Abilities of Students in Internship Program at Tabriz University of Medical Science
دیدگاه‌ دانشجویان‌ و مربیان‌ پرستاری‌ در مورد توانمندی‌های‌ حرفه‌ای‌ دانشجویان‌ در کارآموزی‌ در عرصه‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Clinical Education Workshop on Nursing and Midwifery Instructors’ Effective Behaviors in Clinical Education
تأثیر کارگاه اصول آموزش بالینی بر رفتارهای مؤثر در آموزش بالینی مربیان پرستاری و مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Continuous Care Model on Diabetic Patients’ Blood Pressure
تأثیر مدل مراقبت پی‌گیر بر فشار خون بیماران دیابت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interns’ Communication with Patients during Interview: the Perspectives of Patient and Observer
وضعیت برقراری ارتباط کارورزان با بیماران هنگام مصاحبه: دیدگاه بیمار و مشاهده‌گر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of an Evidence Based Medicine Workshop on Undergraduate Medical Students’ Skills in Applying EBM
اثر کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت بکارگیری آن توسط دانشجویان مقطع بالینی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Problems of Educational Period and the Proper Referece for Solving Them: Medical Students’ Viewpoints in Isfahan University of Medical Sciences
مشکلات دوران تحصیل و مرجع مناسب حل آن: دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A New Approach to Introducing Minimum Learning Requirements in Internal and Surgical Emergencies during General Medical Education
رویکردی نوین در معرفی حداقل‌های آموزشی اورژانس‌های داخلی و جراحی در دوره پزشکی عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effect of Lecture Combined with Question and Answer, and Team Member Teaching Design on Nursing Student's Achievements
مقایسه اثربخشی روش‌های طرح تدریس اعضای تیم با سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Three Methods of Teaching Medline to Medical Students: Online, Face to Face and Combined Educational Methods
اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین، حضوری و تلفیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Different Educational Methods in Changing Girl Students’ Negative Attitude towards Menstruation, in Intermediate Schools of Isfahan
تأثیر آموزش شیوه‌های مختلف تغییر نگرش منفی نسبت به قاعدگی در دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Achieving Minimum Learning Requirements from the Viewpoints of Midwifery Students in Isfahan School of Nursing and Midwifery
دستیابی به حداقل‌های ضروری یادگیری از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشکده پرستاری مامایی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Baccalaureate Nursing Curriculum: Its Adjustment with Burden of Diseases as “Disability Adjusted Life Years” in Iran
برنامه درسی کارشناسی ﭘرستاری: مطابقت آن با شاخص بار بیماری‌های منطقه به صورت سال‌های تعدیل شده عمر بر حسب ناتوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles