Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 4, Number 2 (2004-12)


ERIC: Past, Present, Future
ERIC: گذشته، حال، آینده
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Objectives Taxonomy: Affective Domain
واژه‌نامه توصیفی آموزش ،طبقه‌بندی اهداف آموزشی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Viewpoints of Interns and Clerkship Students about Community Medicine Course
کیفیت آموزش فیلد بهداشت از نظر کارآموزان و کارورزان دانشکده پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Leadership Style of the Heads of the Departments in Hamadan
سبک رهبری مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Accreditation: A Way to Quality Assurance and Improvement
اعتباربخشی: راهکاری برای تضمین و ارتقای کیفیت آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Informatics: Concepts and Applications
اطلاع‌رسانی پزشکی: مفاهیم وکاربردها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs and Practical Skills of Master Anatomy Students Considering the Needs of the Community
نیازهای آموزشی و مهارت‌های عملی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای جامعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dentists’ Knowledge about Different Impression Techniques for Making Removable Prosthodontics in Isfahan
آگاهی دندان‌پزشکان عمومی شهر اصفهان از روش‌های مختلف قالب‌گیری پروتزهای متحرک دندانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

New Graduate Nurses’ Experiences of their Professional Readiness During Transition to Professional Roles
تجارب دانش آموختگان پرستاری از آمادگی حرفه ای در جریان گذر به نقش بالینی خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interns’ Viewpoints about Nurses’ Capability and Behavior towards Patients and Interns
اظهار نظر کارورزان رشته پزشکی پیرامون توانمندی‌ها و نحوه برخورد پرستاران با بیماران و کارورزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship of Students’ Study strategies with their Personal Characteristics and Academic Background
راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی‌های فردی و سوابق تحصیلی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Viewpoints of Continuing Medical Education Directors and Experts about the Characteristics of an Effective Needs Assessment Model for Physicians, Dentists and Pharmacists
نظرات مدیران و کارشناسان آموزش مداوم کشور در خصوص ویژگی‌های الگوی کارآمد نیازسنجی پزشکان، داروسازان و دندان‌پزشکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Job Motivation in Academic Members of Rafsanjan Medical University
عوامل موثر بر ایجاد انگیزش شغلی اعضای هیات علمی ‌دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Skills of Nursing Students in Semnan University of Medical Sciences
مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Using “Applied In-Service Education Model” on Quality of Nursing Care in Surgery Unit
تاثیر به کارگیری الگوی اجرایی آموزش ضمن خدمت پرستاران بر کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش جراحی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Compatibility of Students’ Personality for Studying Nursing and Working in their Profession
تناسب شخصیتی دانشجویان پرستاری برای تحصیل و کار در این حرفه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles