[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 2 - ::
جلد 2 - صفحات 56-56 برگشت به فهرست نسخه ها
آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی شیراز, شیراز.
محبوبه والیانی، فریبا جعفری
چکیده:   (13458 مشاهده)
مؤسسه. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقدمه. در راستای ارتقا’ کیفیت آموزش عالی، پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه (کارآموزی و کارورزی) دانشجویان دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی ازدیدگاه خودآنها طراحی گردید. روشها. در نمونه گیری بصورت سرشماری,57 نفر توسط چک لیست پنج متغیره مورد پرسشگری قرار گرفتند . تجزیه وتحلیل داده ها (آمار توصیفی وآزمون2χ) توسط نرم افزار SPSS انجام پذیرفت. یافته ها. از 57 نفر دانشجوی مورد مطالعه 58/31درصد کار آموزی مدیریت، 33/33 درصدکارورزی سازماندهی و09/35 درصد کارورزی بانکهای اطلاعاتی در گروه کتابداری را گذرانده بودند. نتایج این تحقیق نشان داد که بین ارزیابی توانمندی دانشجویان و موضوعات آموزشی طبق طرح درسی در هر سه گروه ارتباط معنی داری وجود دارد(P<0.05 ).. همچنین بین آموخته های دانشجو از استاد و توانمندی دانشجو به ترتیب در کارآموزی مدیریت ، سازماندهی و بانکهای اطلاعاتی ارتباط معنی داری وجود داشت. در این تحقیق بین آنچه دانشجو دیده است و توانمندی او نیز ارتباط معنی داری در هر سه گروه بدست آمد. در همین ارتباط بین توانمندی دانشجو با مطالعه و انجام امور محوله به دانشجو نیز معنی دار بود. نتیجه. بین توانمندی دانشجو که خود او ارزیابی نموده بود و پنج متغیر اصلی ارتباط معنی داری وجود دارد. در هر سه گروه نسبت به آموزش چند موضوع درسی نمره ضعیفتری محاسبه گردید که تلاش بیشتری را برای یادگیری دانشجو مطرح می نماید. در مجموع افزایش زمان آموزش توانمندیها بصورت عملی در برنامه آموزش درعرصه تاکید می گردد. آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, اصفهان
متن کامل [PDF 70 kb]   (1865 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: ۱۳۸۶/۳/۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Valiani M, Jaffari F. students of Management & Medical Informatic Faculty of Isfahan in 1999. Iranian Journal of Medical Education. 2002; 2 :56-56
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-569-fa.html

والیانی محبوبه، جعفری فریبا. آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی شیراز, شیراز.. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381; 2 () :56-56

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-569-fa.html



جلد 2 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3921