[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 2 - ::
جلد 2 - صفحات 53-53 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات وتوسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران ازسال1374 تاسال1380
ثریا سهیلی، علی اکبر زینالو، محمدعلی صدیقی گیلانی، زهره خاکبازان
چکیده:   (17933 مشاهده)
مؤسسه. دانشگاه علوم پزشکی تهران مقدمه. امروزه یادگیری مادام العمر به عنوان یک ویژگی حرف تخصصی بیش از همیشه مورد تایید است .اطلاعات جدید با سرعت زیاد در حال تولید هستند و دامنه گسترش اطلاعات عمدتاً افرادی را تحت تاثیر قرار میدهد که در مشاغل آموزشی قرار گرفته اند . تعیین تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات وتوسعه آموزش دانشگاه از سال 1374 تا سال 1380 روشها. نوع مطالعه توصیفی مقطعی , جمعیت مورد مطالعه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، تعداد نمونه 375 نفر ، روش نمونه گیری تمام شماری و ابزارجمع آوری داده ها پرسشنامه معتبر خود اجرا بوده است . یافته ها. وضعیت شرکت اعضاء هیات علمی در کارگاهها : در کارگاههـای فرآیندآمـوزش درعلوم پزشکی (2/73%) , طــرح درس (55%), ارزشـــیابی دانشــجو واستانداردسازی سئوالات امتحانی (8/59%) , چگونگی برگزاری کارگاههای آموزشی (1/28%)،کامـــپیوتر (8/44%) ،دوره های زبان انگلیسی (2/19%) ,اعضای هیات علمی شرکت داشته اند. بیش از 50% استادان کارگاه فرآیند آموزش را که کارگاهی 5 روزه ومتشکل از سه بخش طرح درس ، شیوه ها وفنون تدریس وارزشیابی دانشجو است را در فعالیتهای آموزشی خود موثر دانسته و پس از آن کارگاه ارزشیابی واستانداردسازی سئوالات امتحانی وطرح درس می باشد. بیشترین نیاز به گذرانیدن کارگاههای آموزشی به تفکیک دانشکده ها مربوط به کارگــاه فرآیند آموزش درعلــوم پزشکی(83%),طرح درس(9/90%) ارزشیابی و استانداردسـازی سئوالات امتحانـی (100%) ,کامپیوتر و زبان انگلیسی (100%) بوده است . مناسبترین روش آموزش از بین 7 روش، کارگاه آموزشی اعلام گردیده و7/38% کارگاه یک تا سه روز را مناسب دانسته اند .بعلاوه 76%زمان مناسب برگزاری کارگاه را صبح و فصل مناسب را تابستان دانسته اند . نتیجه. یادگیری در بزرگسالان تحت تاثیر نیاز فرد به آموختن است و اعضاء هیات علمی مورد بررسی ،شرکت در کارگاه و دوره های آموزشی متناسب با نیاز را گامی مناسب جهت ارتقاء توان آموزشی خود وکیفیت آموزش در دانشگاه می دانند . آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی تهران, تهران.
متن کامل [PDF 23 kb]   (2304 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: ۱۳۸۶/۳/۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Soheili S, Zeinaloo A, Sedighigilani M, Khakbazan Z. The effects of educational workshops holds by EDC of Tehran University of Medical Sciences on the participant faculty . Iranian Journal of Medical Education. 2002; 2 :53-53
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-560-fa.html

سهیلی ثریا، زینالو علی اکبر، صدیقی گیلانی محمدعلی، خاکبازان زهره. بررسی تاثیر کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز مطالعات وتوسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران ازسال1374 تاسال1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381; 2 () :53-53

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-560-fa.html



جلد 2 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3937