[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 2 - ::
جلد 2 - صفحات 44-44 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثردر استفاده بهتر از وقت در جهت دستیابی به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان
شهلا پیامنی، مرضیه مؤمن نسب، سعید نجفی
چکیده:   (15996 مشاهده)
مؤسسه. دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد مقدمه. در برنامه ریزی آموزشی مساله مهم اقتصادی کردن توانایی محدود یادگیری با استفاده از انتخاب صحیح و متناسب موضوع و محتوا، شیوه آموزش و فراهم آوردن محیط آموزشی مناسب توام با ایجاد انگیزه در فراگیران است. استفاده بهینه از زمان و مدیریت صحیح آن بعنوان عاملی مهم در تنظیم فعالیتهای آموزشی شناخته شده است. تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر استفاده بهینه دانشجویان از زمان جهت آمادگی بهتر تحصیلی در سال 1380 انجام گردیده است. روشها. تعداد 100 نفر از دانشجویان رشته های پرستاری، مامایی، اطاق عمل و هوشبری شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان به روش تصادفی ساده نمونه گیری شده و از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه در 4 بخش ویژگیهای فردی و تحصیلی افراد نمونه، فعالیتهای مرتبط با استاد، فعالیتهای مربوط به دانشجو و فعالیتهای مربوط به سیستم آموزشی تنظیم شد یافته ها. نتایج حاکی از آن بود که از دیدگاه دانشجویان مورد بررسی مهمترین عامل در استفاده بهینه دانشجویان از زمان مربوط به فعالیتهای سیستم آموزشی و پس از آن فعالیتهای مرتبط بادانشجو بوده و از این میان کمترین عامل به فعالیتهای استاداختصاص دارد. مهمترین موارددربخش فعالیتهای مربوط به سیستم آموزشی تأمین امکانات رفاهی، برنامه ریزی امتحانات بانظرخواهی ازدانشجویان و برنامه ریزی قوی در نحوه ارائه واحدها جهت عدم تحمیل واحد زیاد در یک ترم به دانشجو است. در مجموعه فعالیتهای مرتبط با دانشجو، مهمترین موارد علاقه دانشجو به رشته تحصیلی، توجه کافی وی در کلاس درس، اطمینان ازآینده شغلی، تأمین مالی، عدم الزام به انجام کاردانشجویی و داشتن برنامه ریزی بودومهمترین عوامل مرتبط به استاد دراین راستا مهارت استاد دربکارگیری روشهای مناسب تدریس، تعیین زمان برگزاری امتحانات بانظردانشجو وارائه طرح درس درابتدای ترم تحصیلی بوده است. نتیجه. به نظر می رسد استفاده مناسب دانشجویان از زمان در مجموعه فعالیتهای آموزشی به عوامل متعددی وابسته است و نقش برنامه ریزان سیستم آموزشی از دیدگاه دانشجویان با اهمیت تر به نظر می رسد. آدرس. دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد, خیابان خاتم الانبیا, خرم‌آباد.
متن کامل [PDF 16 kb]   (2062 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: ۱۳۸۶/۳/۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Payamani S, Momennasab M, Najafi S. The View point of university students about factors related to time management. Iranian Journal of Medical Education. 2002; 2 :44-44
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-538-fa.html

پیامنی شهلا، مؤمن نسب مرضیه، نجفی سعید. عوامل موثردر استفاده بهتر از وقت در جهت دستیابی به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381; 2 () :44-44

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-538-fa.html



جلد 2 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3921