:: جلد 2 - ::
جلد 2 - صفحات 37-38 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت طرح درس اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1381
حمیدرضا منصوریان، محمدرضا شجاع، طاهره سلیمی، شهناز مجاهد، حسین کریمی، حسین عقیلی، علی رفعتی، محمدرضا میرجلیلی، محمدحسین قاسمی
چکیده:   (18586 مشاهده)
مؤسسه. دانشگاه علوم پزشکی شهید‌صدوقی یزد مقدمه. تدوین طرح درس از مراحل اساسی فعالیتهای قبل از تدریس برای هر مدرس است و می تواند تا حدود زیادی راهگشای وی برای ارائه آموزش مؤثر و با کیفیت بالاتر باشد. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت طرح درس اعضاء‌هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد صورت گرفته است . این بررسی بر روی طرح درس نظری کلیه اعضاء هیئت علمی شاغل در دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ،پرستاری مامایی ، بهداشت و پیراپزشکی انجام شده است. روشها. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و چک لیست مربوط به وضعیت طرح درس در 9 بخش جداگانه طرح درس شامل‹‹ اطلاعات عمومی ،مقدمه، اهداف کلی، اهداف ویژه ، استراتژی آموزشی ، روش و نحوه ارزشیابی ، منابع و برنامه زمان بندی با امتیاز بندی مشخص ›› استفاده شده است. یافته ها. نتایج نشان می دهد که در اکثر موارد اشکالات موجود در تدوین طرح درس مربوط به مقدمه ، افعال اهداف کلی‌و ویژه ،نحوه ارزشیابی وارائه منابع می باشد .درضمن جهت نیل به نتایج دقیق تر ارتباط میان امتیاز طرح درس اعضاء هیئت علمی با مواردی مانند دانشکده محل کار عضو هیئت علمی ، سن ، جنس ، مرتبه علمی ، میزان سابقه تدریس‌و ... سنجیده شده است . در اصل مقاله‌ بصورت مبسوط نتایج حاصل ازاین پژوهش مورد‌بحث و بررسی ‌قرار خواهد گرفت . آدرس. مرکزمطالعات وتوسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی, یزد.
متن کامل [PDF 31 kb]   (2476 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: ۱۳۸۶/۳/۶


XML   English Abstract   Print



جلد 2 - برگشت به فهرست نسخه ها