:: جلد 2 - ::
جلد 2 - صفحات 37-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیئت علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
علامرضا کمیلی، قربانعلی رضایی
چکیده:   (18646 مشاهده)
مؤسسه. دانشکاه علوم پزشکی زاهدان مقدمه. ارزشیابی یکی از جنبه های مهم در فرایند فعالیتهای آموزشی است و توسط آن میتوان به کاستیها و نقاط قوت برنامه أموزشی پی برد و راهکار مناسبی را در جهت حل مشکلات برنامه آموزشی ارائه نمود. روشها. روش کار : برای انجام این پژوهش پرسشنامه ای تهیه شده و در اختیار اساتید قرار گرفت و سپس اطلاعات استخراج شده توسط نرم افزاز SPSS مورد آنالیز قرار گرفته است. یافته ها. بر طبق نتایج بدست آمده 5/72% اعضای هیئت علمی علوم پایه دانشگاه از ارزشیابی مرحله ای و 5/27% آنها از ارزشیابی تراکمی استفاده میکنند. مهمترین آزمونهای مورد استفاده برای ارزشیابی بترتیب سئوالات چند گزینه ای و آزمونهای کتبی (تشریحی) میباشد. اساتید عمدتاً مهمترین ملاک ارزشیابی خود را امتحان پایان ترم میدانند. اکثریت قریب به اتفاق آنها (2/90%) بهنگام تدریس از طرح درس استفاده میکنند. حدود 30% آنها دارای مدرک Ph.D. بوده و عمدتاً در بیش از یک مقطع تدریس مینمایند. 51% اساتید امتحان میان ترم برگزار میکنند. بین مقطع تحصیلی تدریس شده توسط اساتید و نحوه ارزشیابی آنها از دانشجویان رابطه معنی داری وجود داشت. نتیجه. با اینکه استاید عمدتاً ارزشیابی مرحله ای را مورد استفاده قرار میدهند، اما با این حال، مهمترین ملاک ارزشیابی را امتحان پایان ترم میدانند. اکثر اساتید از نظر سنی و سابقه تدریس جوان بوده و میانگین تعداد واحدهائی را که در هر ترم تدریس مینایند، بیشتر از سقف موظف آنها میباشد. آدرس. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, دانشگاه علوم پزشکی زاهدان, زاهدان.
متن کامل [PDF 16 kb]   (2101 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1386/3/6 | انتشار: 1381/3/25


XML   English Abstract   Print



جلد 2 - برگشت به فهرست نسخه ها