XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hessam M, Monjezi S, Shaterzadeh M J, Zahed nejad S. Quality of Journal Club Meetings from the Perspective of faculty members and postgraduate students of physical therapy. Iranian Journal of Medical Education 2020; 20 :127-133
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5024-fa.html
حسام معصومه، منجزی سعیده، شاطرزاده یزدی محمد جعفر، زاهدنژاد شهلا. کیفیت برگزاری جلسات ژورنال کلاب از دیدگاه اساتید و دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1399; 20 () :127-133

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5024-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، hessam_pt81@yahoo.com
چکیده:   (2291 مشاهده)
مقدمه: ژورنال کلاب در ارتقای کیفیت آموزش، بهبود تفکر انتقادی و فراگیری و به‌کارگیری پزشکی مبتنی بر شواهد اهمیت دارد، جهت ارتقای کیفیت ژورنال کلاب اولین گام ارزیابی موقعیت فعلی و تعیین فاصله موجود با استانداردها است. این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت برگزاری جلسات ژورنال کلاب از دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام پذیرفت.
روش‌ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی جامعه آماری شامل کلیه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در جلسات بود که به شیوه سرشماری40 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید گروه فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آن شرکت نمودند . جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ارزیابی کیفیت ژورنال کلاب که شامل 7 حیطه و 25 گویه جهت بررسی مهارت‌های جستجوی مقالات، درک و نقد مقالات، تهیه اسلاید، سخنرانی، عادات مطالعه، بهبود روش‌های درمانی و اثر کلی جلسات ژورنال کلاب بود، انجام شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Excel-2013 و آمار توصیفی شامل جداول فراوانی تحلیل شد.
نتایج: در حیطه‌های مهارت‌های جستجوی مقالات، درک و نقد مقالات، تهیه اسلاید، سخنرانی، عادات مطالعه، بهبود روش‌های درمانی و اثر کلی جلسات ژورنال کلاب به ترتیب 8/65 % ، 6/72% ، 3/63% ، 4/79 % ، 9/88% ، 7/76% و 7/86% شرکت‌کنندگان کیفیت ژورنال کلاب را خوب تا عالی گزارش دادند.
نتیجه‌گیری: با توجه به میزان رضایت خوب از برگزاری چنین جلساتی پیشنهاد می‌شود با نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب اقدام به برگزاری این جلسات در سایر دانشکده‌های علوم توانبخشی و رشته‌های وابسته صورت گیرد.
متن کامل [PDF 506 kb]   (676 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي برنامه
دریافت: 1398/10/30 | پذیرش: 1399/3/21 | انتشار: 1399/6/18 | انتشار الکترونیک: 1399/6/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education