دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، faribajowkar@yahoo.com
چکیده: (96314 مشاهده)
مقدمه: محیط آموزشی یکی از اجزای فرآیند یاددهی – یادگیری است. آموزش بالینی به عنوان جزیی آموزش پزشکی امروزه با چالشهای متعددی روبرو است. امروزه محیطهای آموزشی بالینی متفاوت از محیطهای بالینی بیمارستانی و درمانگاهی وجود دارد. با توجه به راه اندازی آزمایشگاه ابزاری در گروه روانپزشکی اصفهان، مطالعهی حاضر با هدف تبیین دیدگاه دستیاران روانپزشکی در آزمایشگاه مداخلات ابزاری در روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.
روشها: این مطالعهی کیفی اکتشافی که با روش نمونهگیری هدفمند انجام شد. کلیه دستیارانی که دوره آزمایشگاه مداخلات ابزاری در روانپزشکی را گذرانده بودند و مایل به شرکت در پژوهش بودند وارد مطالعه شدند. (9 نفر). جهت جمعآوری دادهها در این پژوهش از روش گروه متمرکز استفاده شد. تجزیه و تحلیل متن مصاحبه با استفاده از تحلیل مضمون انجام گرفت.
نتایج: با استفاده از روش استقرایی دو مضمون آزمایشگاه "مداخلات ابزاری عرصهای نو" و "دستیاری روانپزشکی قصهای دیگر " به دست آمد از دادههای این پژوهش آشکار گردید که هر کدام از این دو مضمون در برگیرندهی دو زیر مضمون مشتمل بر" اجزای آزمایشگاه مداخلات ابزاری" و مزایای آزمایشگاه مداخلات ابزاری "بود.
نتیجهگیری: آزمایشگاه مداخلات ابزاری اجزای یک محیط بالینی را در بر گرفته است و با توجه به ماهیت آن منجر به ایجاد تجارب مثبت در دستیاران شده است.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
آموزش باليني دریافت: 1396/7/4 | پذیرش: 1397/2/2 | انتشار: 1397/1/26 | انتشار الکترونیک: 1397/1/26