XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zare M, Sarikhani R. The Effect of Electronic Portfolio on Nursing Students’ Self-regulation in Physiology Course. Iranian Journal of Medical Education 2016; 16 :131-137
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3964-fa.html
زارع محمد، ساریخانی راحله. تأثیر کارپوشه الکترونیکی بر خودتنظیمی دانشجویان پرستاری در درس فیزیولوژی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1395; 16 () :131-137

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3964-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملایر ، sarikhanieducation@gmail.com
چکیده:   (4419 مشاهده)

مقدمه: استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در فرآیند یاددهی-یادگیری جزء جدایی‌ناپذیر تعلیم و تربیت امروزه شده است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان رشته پرستاری در درس فیزیولوژی بود.

روش‌ها: این پژوهش از نوع شبه­تجربی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه شاهد بود. جامعه‌ آماری پژوهش را کلیه‌ دانشجویان دانشکده پرستاری شهر ملایر در سال تحصیلی 94-93 تشکیل‌ دادند. نمونه پژوهش، با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس شامل 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه شاهد و آزمایش قرار گرفتند. برای اندازه‌گیری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، از پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی‌گروت که در پژوهش‌های قبلی در ایران روایی و پایایی آن تأیید شده است، استفاده شد. داده‌ها با استفاده ازآمار توصیفی و استنباطی( آزمون تی‌مستقل) مورد تحلیل قرار گرفت.

نتایج: یافته‌های پژوهش حاکی از افزایش میزان خودتنظیمی آزمودنی‌های گروه‌ تجربی که درس فیزیولوژی را با کارپوشه الکترونیکی آموزش دیده بودند، نسبت به گروه شاهد بود (58/4=t، 001/0p=).

نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش و اثربخشی به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر خودتنظیمی دانشجویان در درس فیزیولوژی، استفاده از این فن­آوری الکترونیکی در آموزش پزشکی توصیه می‌گردد.

متن کامل [PDF 182 kb]   (1675 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله کوتاه | موضوع مقاله: تكنولو‍ژي آموزشي
دریافت: 1394/9/12 | پذیرش: 1394/12/15 | انتشار: 1395/4/13 | انتشار الکترونیک: 1395/4/13

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education