XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari Z. Faculty Members’ English Language Educational Needs in the Faculty of Management and Medical Informatics in Isfahan University of Medical Sciences: Faculty Members’ Perspective. Iranian Journal of Medical Education 2016; 16 :157-164
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3870-fa.html
اکبری زهرا. نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه اساتید . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1395; 16 () :157-164

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3870-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، akbari@mng.mui.ac.ir
چکیده:   (4412 مشاهده)

مقدمه: یکی از نیازهای ضروری اساتید در محیط دانشگاه نیازهای آموزشی زبان انگلیسی است. در صورت شناسایی و رفع نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید می‌توان به ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه کمک نمود. این مطالعه باهدف تعیین نیازهای آموزشی زبان انگلیسی اساتید از دیدگاه اساتید در دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 93-94 انجام شد.

روش‌ها: در این پژوهش توصیفی پیمایشی کاربردی، جامعه پژوهش شامل تمامی اساتید سه گروه تخصصی دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(20 نفر) و اساتید گروه‌های غیر تخصصی دانشکده (15نفر) بود که به روش سر شماری کلیه اساتید جامعه وارد پژوهش شدند. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش آمار توصیفی انجام شد.

نتایج: مطابق یافته‌های پژوهش به ترتیب مقاله‌نویسی (6/44%)، محاوره علمی در کنفرانس‌ها (3/33%) و ارتقای دانش زبان انگلیسی (4/31%) سه اولویت اول نیازهای اساتید را تشکیل ‌داد. از بین مهارت‌های مورد نیاز محیط کار مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی (4/51%)، مهارت ترجمه از انگلیسی به فارسی (40%) و مهارت شنیدن به زبان انگلیسی (1/37%) سه اولویت اول نیازهای اساتید را تشکیل ‌داد.

نتیجه‌گیری: مهم‌ترین مهارت مورد نیاز اساتید مهارت خواندن و درک مطلب منابع انگلیسی است. از بین نیازهای آموزشی به ترتیب می‌توان به نیاز به برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی به زبان انگلیسی و نگارش متون علمی به زبان انگلیسی و مکالمه به زبان انگلیسی اشاره کردکه لازم است در این زمینه برنامه ریزی‌های مناسب انجام شود.

متن کامل [PDF 190 kb]   (1342 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: 1394/6/21 | پذیرش: 1394/12/18 | انتشار: 1395/4/30 | انتشار الکترونیک: 1395/4/30

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education